کد خبر: 781503
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
عامل چهار فقره کلاهبرداری اینترنتی از افراد سالخورده و بی سواد در شهرستان تربت جام توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ محمد یزدانی فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام با اعلام خبر دستگیری مجرم اینترنتی، گفت: با دریافت برگه قضایی از چند شهروند مبنی بر کلاهبرداری از آنها توسط مردی جوان در هنگام برداشت وجه از دستگاه عابر بانک موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.  
 
 یزدانی افزود: در بررسی اظهارات شاکیان پرونده که بیشتر آنها سالخورده و بیسواد هستند مشخص شد که مردی جوان با پرسه زنی در اطراف دستگاه های خودپرداز از عدم آشنایی و بی سوادی طعمه های خود سو استفاده کرده و هنگام درخواست برای پرداخت وجه با ایجاد رمز دوم از آنها به صورت سریالی کلاهبرداری کرده است.  
 
وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با  تحقیقات گسترده فنی عامل برداشت های غیرمجاز را که به شهر مشهد متواری شده بود را شناسایی و با نیابت قضایی دستگیر کردند.
 
سرهنگ یزدانی اظهار داشت: متهم 37 ساله که به تازگی از زندان رها شده است در بازجویی ها به 14 فقره کلاهبرداری از افراد سالخورده و بی سواد هنگام برداشت وجه از دستگاه های خودپرداز با ایجاد رمز دوم و خریدهای اینترنتی که عموما شارژ تلفن همراه و فروش آنها زیر قیمت بازار اعتراف کرد.  
 
فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: مشكلاتی كه شاكیان این پرونده تجربه کردند ناشی از سهل انگاری خودشان نسبت به حفظ امنیت و اعتماد بی جا به افراد غریبه بوده است،هموطنان باید برای پیشگیری از سواستفاده از هر گونه اعتماد بیجا به افراد غیر پرهیز و به صورت دوره ای رمز خود را تغییر دهید.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
افراد پیر وبیسواد نباید کارت عابر بانک داشته باشند به جای آن از دفترچه حساب بانکی استفاده کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار