کد خبر: 781455
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
هویت پیکر مطهر شهیدی که توسط یک کشاورز عراقی در زمین کشاورزی او در روستای الامیه عراق کشف شد، شناسایی شد. مشخصات این شهید دوران دفاع مقدس توسط کمیته جستجوی مفقودین تأیید و اعلام شد.
در نخستین روزهای سال 95 و ایام فروردین ماه بود که یک کشاورز عراقی در روستای الامیه عراق، حین شخم زنی زمین کشاورزی به کارت شناسایی شهید محمد بوجاری و پلاک و پیکر شهیدی بر‌می‌خورد و این مورد را به اطلاع یک ایرانی می‌رساند. فرد ایرانی با پیگیری نام شهر ورزنه بر روی نقشه و پرس و جو در رابطه با شهید مفقودالاثر، خبر پیدا شدن کارت شهید و پیکر شهید را از طریق فضای مجازی به اطلاع دوستش می‌رساند. سپس طی تماس با میراث فرهنگی ورزنه، جریان را اطلاع می‌دهد.

پیکر مطهر شهید پیدا شده در زمین کشاورزی روستای الامیه عراق به همراه مدارک پیدا شده از او به کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منتقل می‌‌شود و مدارک او مورد بررسی قرار می‌گیرد. سرانجام با تطبیق مدارک و اطلاعات به دست آمده از پیکر مطهر شهید با مشخصات شهید محمد بوجاری، صحت مطالب عنوان شده و هویت شهید تأیید می‌شود.

«شهید محمد بوجاری» فرزند حسن، متولد سال 46 و اعزامی از استان اصفهان است. این شهید بزرگوار به عنوان نیروی بسیجی به جبهه اعزام و در سال 63 در منطقه عملیاتی شرق دجله و در سن 17 سالگی به شهادت رسید. پیکر او در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد جای گرفت. سرانجام پس از گذشت 31 سال از شهادت این نوجوان شهید، هویت پیکر مطهر او از طریق پلاک هویت شناسایی شد و خانواده و پدر و مادر کهنسال این شهید هشت سال دفاع مقدس نیز از چشم انتظاری درآمدند.

شناسایی هویت شهید ایرانی آرمیده در زمین کشاورزی یک عراقی

پیکر مطهر این شهید برای انجام مراسم وداع و خاکسپاری به زادگاهش در استان اصفهان منتقل خواهد شد. مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار روز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 95 در استان اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار