کد خبر: 781406
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی با اشاره به حجم ۱۰ برابری پسماندهای ساختمانی نسبت به زباله های خانگی گفت: با بهره برداری از مجتمع آبعلی روزانه ۳۳۰۰ تن مصالح ساختمانی بازیافت می شود.
مهر: ایرج ولی نژاد در مراسم کلنگ زنی اولین مرکز بازیافت پسماندهای ساختمانی و عمرانی گفت: روزانه ۵۰ هزار تن آن هم در شرایط رکود فعلی، نخاله و پسماند ساختمانی داریم که اگر شرایط عمرانی در کشور جدی تر شود این عدد به بیش از ۱۰۰ هزار تن در روز می رسد.

وی با اشاره به مجتمع آبعلی افزود: این مجتمع از سال ۸۸ که تخلیه و انتقال پسماند خانگی به اینجا تعطیل شد محل دپو و ذخیره سازی پسماندهای ساختمانی شد و با ۵۰۴ هکتار، ۲۸ سال است که بالغ بر چند هزار دستگاه وسیله نقلیه این پسماندها را به اینجا منتقل می کنند.

ولی نژاد تاکید کرد: می توان با مدیریت صحیح و بازیافت این پسماندها، اثرات زیان بار آنها را کاهش داد.

وی گفت: بر اساس ماده ۵۰ قانون و ماده ۴ مدیریت پسماندها و ماده ۱۷ مصوبه سال ۹۰ شورای شهر تهران و با مشارکت بخش خصوصی در خصوص احداث اولین مجموعه و مرکز نخاله های ساختمانی قراردادی را منعقد کردیم.

معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی ادامه داد: ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری بر عهده بخش خصوصی است و در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار قرار است روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ تن مصالح ساختمانی بازیافت شود.

ولی نژاد افزود: این عدد البته ناچیز است اما با توسعه و ترویج این کارخانه ها و از طرفی بازیافت و کاهش تولید پسماند می توانیم از دپو و تلنبار آنها فاصله بگیریم.

وی گفت: از محصولات این کارخانه می توان کفپوش، سنگفرش، آجرهای توخالی و قطعات جداول خیابانی را تهیه کرد.

معاون پسماندهای ساختمانی و عمرانی گفت: به زودی قرارداد دوم با ۳ هزار و ۷۰۰ تن ظرفیت روزانه امضا خواهد شد و این دو مرکز روزانه ۷ هزار تن مصالح ساختمانی را بازیافت خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار