کد خبر: 781391
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸
با تروريسم در هر جا و با هر شعاري بايد مبارزه كرد و نبايد تروريست‌ها را براي منافع كوتاه‌مدت، به تروريست‌هاي خوب و بد تقسيم كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام روحاني روز گذشته در ديدار خانم كريستين دوفرين، رئيس مجلس سناي بلژيك با تأكيد بر نقش مجالس در توسعه و تعميق روابط كشورها به نقش مثبت اتحاديه اروپا در توافق هسته‌اي اشاره كرد و افزود: توافق هسته‌اي، آغاز و نه پايان راه است و پايه‌هاي آن تنها با اجراي به موقع و دقيق توافق‌ها و تعهدات، مستحكم‌تر خواهد شد.

وي با بيان اينكه مجموعه مسائل جهاني نشان مي‌دهد بدون همفكري، رايزني و هماهنگي كشورها نمي‌توانيم به اهداف مشترك دست يابيم، خاطرنشان كرد: اين توافق همچنين نشان داد كه مي‌توان مسائل و مشكلات پيچيده جهاني را از طريق گفت‌و‌گو و مذاكره حل و فصل كرد و بايد از اين الگو و مدل، براي حل و فصل ديگر مشكلات منطقه و جهان استفاده كرد. رئيس‌جمهور در ادامه از تروريسم به عنوان يك معضل بزرگ جهاني ياد كرد و با تبيين ريشه‌هاي آن اظهار داشت: در كنار ريشه‌هاي اقتصادي و فرهنگي تروريسم همانند فقر و جهل، تبعيض، نااميدي جوانان از آينده و اعتراض آنان به دخالت‌هاي قدرت‌ها در كشورهاي‌شان نيز از ريشه‌هاي اساسي تروريسم است. روحاني با تأكيد بر اينكه «توسعه نامتعادل و نابرابري در جهان عاملي براي اعتراض جوانان است»، تصريح كرد: يكي از ريشه‌هاي تروريسم نااميدي است و اينكه عده‌اي احساس تبعيض مي‌كنند و نظم و قوانين موجود را براي حل و فصل مشكلات‌شان كارساز نمي‌دانند. وي حملات نظامي و بمباران را راه‌حل اساسي مبارزه با تروريسم ندانست و خاطرنشان كرد: براي مبارزه با تروريسم بايد از همه امكانات جهت رفع ريشه‌هاي اين پديده شوم استفاده كرد. رئيس‌جمهور به برخورد ديرهنگام اتحاديه اروپا با پديده تروريسم اشاره كرد و يادآور شد: متأسفانه در سال‌هايي كه تروريسم دامنگير مردم افغانستان، عراق و سوريه شد، اروپا تا حدي بي‌تفاوت ماند و زماني وارد عرصه مبارزه با اين پديده شوم شد كه شعله‌هاي آن به اروپا رسيد. روحاني تروريسم را يك خطر بزرگ براي همه جهان دانست و اظهار داشت: با تروريسم در هر جا و با هر شعاري بايد مبارزه كرد و نبايد تروريست‌ها را براي منافع كوتاه‌مدت، به تروريست‌هاي خوب و بد تقسيم كرد.

وي همچنين گفت: ما در سال‌هاي اوليه انقلاب اسلامي با تروريست‌هايي مواجه بوديم كه مقام‌ها و مردم كشور ما را وحشيانه به شهادت رساندند و متأسفانه هم‌اكنون همين تروريست‌ها در اروپا آزادانه زندگي و فعاليت مي‌كنند. روحاني با بيان اينكه «بايد از همه توان براي ريشه‌كن كردن تروريسم در سراسر جهان استفاده كنيم»، گفت: بايد منابع درآمد و كانال‌هاي انتقال تسليحات به تروريست‌ها را قطع و مسدود كنيم و اجازه ندهيم همچنان تروريست‌ها نفت و آثار باستاني عراق و سوريه را غارت و در بازارهاي مشخص و به سادگي به فروش برسانند. كريستين دوفرين، رئيس مجلس سناي بلژيك نيز در اين ديدار تأكيد كرد كه خواستار فصل جديدي در روابط ايران و بلژيك هستيم و بروكسل آماده همكاري با تهران در همه حوزه‌هاي مورد علاقه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار