کد خبر: 781363
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
نامه تكان دهنده 30 بازيگر زن به معاون سيما
30 بازيگر زن سينما و تلويزيون، در نامه‌اي به اصغر پورمحمدي، معاون سيما از پشت پرده فساد مالي - اخلاقي در تلويزيون پرده برداشتند.
محسن غلامي(قلعه سيدي)
بالاخره برخي اعتراض‌ها بايد از سمت برخی اهالی سینما شنيده شود تا بلكه ملت باور كنند كه فضاي پشت صحنه فيلم‌ها، چندان هم سالم نيست. البته خيلي نيست ولي اينقدري هست كه جامعه هنري سنتي-مذهبي ما رسماً جلويش بايستد. به چندسال پيش برگرديم، همان زماني كه مرجان محتشم صدايش درآمد و از روابط غيراخلاقي گفت تا بعدها كه قبحش شكسته، برخي ديگر نيز از اين روابط هرچند اندك غيرمتعارف گفتند. يا دوباره و متأسفانه همين چند وقت اخير نيز كه كارگردان معروف را به‌خاطر تجاوز و اغفال دخترك عاشق بازيگري، محكوم كردند. پس متأسفانه فضا چندان گل و بلبل نيست، خصوصاً در سينمايي كه چارچوب عرف و شرع كمي بازتر است! دلمان به تلويزيون خوش است كه عواملش گزيده‌ترند و نظارت‌پذيرتر، اما انگاري قضيه اينجا نيز چندان روبه‌راه نيست! نامه گلايه 30 نفر از بازيگران زن به معاونت سيما به نقل از فقيهه سلطاني و گلايه‌شان از پشت‌پرده انتخاب بازيگران سريال‌ها، تأسف‌بار است، اگر واقعي باشد. شايد نه براي تلويزيون، بلكه براي عده‌اي كه به اسم هنرمند هر كاري دلشان مي‌خواهد مي‌كنند و ككشان نيز نمي‌گزد. خصوصاً اگر كار را در دامن بخش خصوصي و دورهمي اينها بگذارند، نتيجه‌اش مي‌شود همين صدايي كه بالاخره بلند شد.
سلطانی در بخشی از این نامه نوشته است:

اميدواريم شما برادر عزيز از پشت صحنه ناسالم و غيرمطلوب اكثر پروژه‌هاي تلويزيوني با خبر باشيد. از روابط آلوده و مافياي قدرتمند عده‌اي بي‌صلاحيت و شهوت‌پرست كه روز به روز به نفوذ و قدرت ايشان براي وارد كردن چنين افرادي در صحنه مقدس تلويزيون اسلامي افزوده مي‌شود، مطلع باشيد...!
چگونه است كه عده‌اي از بانوان بازيگر بي‌حاشيه موجه و اخلاقگرا با دستمزدهاي انساني و معقول تنها به دليل باج ندادن به اين عده سودجو و حفظ عفت و سلامت روحي و حفظ حدود و شأن حرفه‌اي خود به بهانه‌هاي مختلف از طرف ايشان از كار باز مي‌مانند! چگونه است كه اكثريت بانوان موجه اين حرفه به دليل تشكيل خانواده و ازدواج كه توصيه و دستور اسلام است در تلويزيون و سينماي جمهوري اسلامي ناخواسته از ميدان به در مي‌شوند!

ما جمعي از هنرمندان متخصص و موجه اين حرفه خواستار رسيدگي به شرايط نامطلوب، كم كاري و حتي گاهي بيكاري و در نتيجه جلوگيري از سرخوردگي خود در زمينه فعاليت در حرفه‌اي كه سال‌ها براي آن زحمت كشيده‌ايم از شما تقاضاي رسيدگي و توجه داريم! ما عاشق خدمت كردن در وطن خود در جهت ارتقاي سطح فرهنگ مردم عزيزمان و عاشق ارزش‌هاي اخلاقي و اجتماعي خويش هستيم و مي‌خواهيم كه باشيم... كه بمانيم و خدمت كنيم.

آيا ياري دهنده‌اي هست كه ما را ياري كند؟

هرچه هست در پشت دوربين اتفاق مي‌افتد. بالاخره عده زيادي به هر طريقي متأسفانه دنبال شهرت هستند. گاه ممكن است سرمايه و پول به پروژه تزريق كنند به بهانه بازيگر شدن و گاه نيز مجبورند به ‌ساز فلان تهيه‌كننده و كارگردان معلوم‌الحال برقصند. البته كه اكثريت اينگونه نيستند، ولي حتي يك درصدش نيز براي هنر ما به‌ويژه تلويزيون، مرض است. زماني فرج‌الله سلحشور به اين روابط اعتراض كرد، اما ريختند روي سرش و كار به شكايت هم كشيد كه تو دروغ مي‌گويي و فضا را متشنج مي‌كني! در حالي كه همين اعتراض‌هاي هرازگاهي چيز ديگري را مي‌گويد. پس خبري هست كه بايد به آن رسيدگي كرد. قرار هم نيست اين روابط اندك غيرعرف، به ضدشرع كشيده شود. اتفاقاً نظارت نبايد صرفاً به بازيگري و چند و چون انتخاب‌هايش، ختم بشود. جلوي هر ضدهنجاري را بايد گرفت حتي اگر حذف حضور خانوادگي تهيه‌كنندگان با نوه و نتيجه‌هايشان در برنامه‌ها باشد كه مصداقش در همين تلويزيون فت و فراوانند. البته اين قضيه اگر واقعي باشد، بايد اتفاقاً مصداق آورد و رو كرد تا عبرتي بشود. اينكه چطور مي‌شود كار به‌جايي برسد كه هركسي به اسم فيلمساز و تهيه‌كننده، در تلويزيون دست هر معشوقه بازيگري را بگيرد و خودشان را همه طور ارضا كند!

كسي با تلويزيون سر شوخي ندارد، چون اسمش رسانه است و برچسبش ملي؛ پس براي ملت است نه جاي خانوادگي اداره كردن. البته قضاوت عجولانه نيز نبايد كرد شايد هم نباشد ولي «تا نباشد چيزكي، مردم نگويند چيزها»

اما لابد چيزهايي هست كه بالاخره صداي چندين نفر از بازيگران زن آن هم درمورد سريال‌ها نه توليدات سينما درآمده با عباراتي مثل «روابط آلوده، شهوت‌پرست، بي‌صلاحيت، بي‌عفتي و غيره»! قضيه از چه قرار است؟‌اي كاش هرچه به‌دست بيايد را رسماً اعلام كنند چه راست باشد و چه دروغ.
اين اتفاقات دوباره يادآوري مي‌كند ادعاي برخي از بچه كاربلدهاي مسلمان سينما را كه در پشت پرده انتخاب‌ها ممكن است خبري باشد!
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
1
یعنی قبل از شوهر کردن به اینا کارمیدادن!?
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
1
0
اخه اين هم تيتره كه زدي جوان .واقعا خيلي بي ادبي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
0
0
سينماي انقلابي يعني اين خخخخخخخخ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار