کد خبر: 781296
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
منابع سوری از عملیات غافلگیرکننده نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت علیه گروه‌های تروریستی تکفیری در حومه دمشق و نیز درگیری‌های شدید در حومه لاذقیه خبر دادند.
نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان مقاومت، صبح امروز در یک عملیات گسترده در غوطه شرقی،‌گرو‌ه‌های تروریستی تکفیری را غافلگیر کردند.

غافلگیر شدن تروریست‌ها در حومه دمشق

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در این عملیات غافلگیرکننده، چندین نقطه استراتژیک را از اشغال گروه‌های تروریستی در محور حتیته الترکمان و مطاحن الغزلانیه در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق در جنوب غوطه شرقی در حومه دمشق آزاد کردند.

در حماه نیز نیروهای ارتش توانستند شهرک العلیه در شرق منطقه السعن در حومه شمال شرقی را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند که در نتیجه آن ده‌ها داعشی به هلاکت رسیدند. نیروهای ارتش همچنین حملات مکرر تروریست‌های جبهه النصره را دفع کردند که در نتیجه آن 12 تروریست کشته شدند و بقیه با رها کردن اجساد همقطارانشان پا به فرار گذاشتند.

کشف کامیون حامل مواد انفجاری

خبر دیگر این‌که دستگاه‌های امنیتی سوریه یک کامیون حامل سه و نیم تن ماده نیترات آمونیم با قدرت انفجاری شدید را در جاده  اثریا به خناصر کشف و ضبط کردند، این خودرو در حال حرکت به سمت گروه‌های تروریستی در حومه جنوب شرقی حلب بود که در کمین محکم نیروهای امنیتی سوریه گرفتار شد و راننده تروریست آن پس از دستگیری اعتراف کرد تمام مواد انفجاری را برای تروریست‌های داعشی در شمال سوریه منتقل می‌کرد.

از غرب سوریه هم گزارش می‌رسد  که اطراف شهرک کبانی در جبل الاکراد در حومه شرقی لاذقیه شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش و گروه‌های تروریستی وابسته به جبهه النصره و حزب الترکستانی بوده است، این درگیری‌ها در پی پیشروی ارتش سوریه به سمت کبانی همزمان با حملات هوایی شدید به مواضع تروریست‌ها رخ داده است.

حملات خونین تروریست‌ها به حلب ادامه دارد

خبر دیگر این‌که گروه‌های تروریستی مسلح همچنان به حملات موشکی و خمپاره‌‌ای و پرتاب کپسول‌های گاز انفجاری به محله‌های مسکونی حلب ادامه می‌دهند، تعداد شهدا و مجروحان در محله‌های المیدان، المدینه القدیمه، العزیزیه، المنشیه، السریان، الجمیلیه، الاذاعه و نزدیک کلیسای اللاتین به 33 شهید و صدها زخمی رسیده است.

جنگنده‌های ارتش هم مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی را در محله‌های السکری، بستان القصر، الصاخور و محله المشهد حلب هدف قرار دادند.

یک مرکز معارض سوری هم اذعان کرد 71 غیرنظامی در نتیجه حملات خمپاره‌ای گروه‌های مخالف به مناطق تحت کنترل دولت سوریه در حلب طی یک هفته اخیر کشته شده‌اند.

ادامه حملات تکفیری‌ها و ویرانی 83 درصد منازل مردم شهرک‌های مقاوم کفریا و  الفوعه

در حومه ادلب آن طور که خبرنگار ما گزارش داده است گروه‌های تروریستی تکفیری بار دیگر شهرک‌های محاصره شده الفوعه وکفریا را با خمپاره هدف قرار دادند و تروریست‌‌های تک تیرانداز هم از حملات خود به شهروندان دست برنداشتند که در نتیجه شماری از مردم از جمله چند کودک زخمی شدند. اوضاع انسانی در این مناطق به شدت وخیم شده است به ویژه با توجه به این‌که بیشتر لوازم ضروری برای زندگی به پایان رسیده و مردم با کمبود شدید دارو و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند. منابع محلی گفته‌اند 83 درصد منازل مردم یا به صورت کامل یا جزئی در نتیجه این حملات در سایه سکوت سازمان ملل و نهادهای بین المللی ویران شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار