کد خبر: 781263
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان را یکی از علت‌‌های آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:‌ ۱۲ میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند و حدود ۴ میلیون نفر نیز افراد مجرد بالای ۳۰ سال هستند.
ایرج عبدی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آنها اظهار داشت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی در درجه اول نیازمند قانون هستیم که باید این مهم در فوریت کار مجلس شورای اسلامی باشد.
 
وی ادامه داد:‌ توجه به جوانان و ازدواج آنها باید یکی از اولویت‌ها قرار بگیرد و تلاش شود با ارائه راهکارهای ممکن موانع ازدواج برطرف شود؛ باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی همه دستگا‌ه‌ها دست به دست هم دهند و همه چیز را به پول موکول نکنیم.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست نیز باید ساماندهی انجام گیرد و زندگی آبرومندی را برای آنان فراهم آوریم؛ باید حل مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی مسئولان باشد.
 
عبدی خاطر نشان کرد: وام 10 میلیونی ازدواج به زوج‌های جوان می‌تواند یکی از همان کارهای مهم در برداشتن موانع ازدواج باشد و برنامه بسیار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
 
وی به بحث اعتیاد و مقابله با آن به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه اعتیاد رویکرد ما غلط است و نباید اعدام‌ها صورت گیرد چراکه اعدام‌ها به جای جلوگیری موجب آسیب‌زایی خواهد بود.در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار پژوهشی و ساماندهی نیازمندیم و اگر اهتمام شود موضوع مرتفع خواهد شد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع بیمه‌های اجتماعی و از کارافتادگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت باید به این مهم توجه جدی داشته باشد؛ همچنین دولت می‌تواند پول یارانه‌ پردرآمدها را قطع کرده و آن را برای  ازدواج و اشتغال جوانان قرار دهد.
 
وی اضافه کرد: هنوز آسیب‌های اجتماعی دغدغه اول مسئولان نیست چرا که اگر دغدغه نخست مسئولان بود آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته بود و متأسفانه کار جدی نشده است؛ دولت و مجلس می‌توانند در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با جدیت وارد شوند و ظرف چند سال آن را کاهش دهند.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: انشاالله موضوع آسیب‌های اجتماعی را با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید با جدیت دنبال کرد و مسئولان بحث مثابله با آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک وظیفه شرعی و عرفی پیگیری کنند.
 
عبدی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی جوان مجرد وجود دارند؛ جامعه جوان را رها کرده‌ایم و این افراد قشر تاثیرگذار هستند که باید راهکاری برای آنان اندیشیده شود.باید سن ازدواج را به زیر 20 سال بیاوریم و فقط نصیحت و صحبت در تلویزیون و رادیو یا رسانه‌ها کفایت نمی‌کند بلکه باید راه حل از سوی دولت و مسئولان ارائه شود.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث اشتغال و فراهم آوردن حداقل امکانات باید برای جوانان در سن ازدواج انجام گیرد؛ دولت می‌تواند با تمهیداتی یارانه افرادی که ازدواج می‌کنند را افزایش دهد و جوانانی که به خانه بخت می‌روند تا 5 سال یارانه بالایی دریافت کنند.
 
عبدی خاطر نشان کرد: باید برای تشکیل خانواده مشوق‌های مالی قرار دهیم و امتیازگذاری کنیم؛ مجلس می‌تواند در این راستا وارد شود و بحث اشتغال و ازدواج را مورد توجه و تاکید قرار دهد.
 
وی اظهار داشت: مشکل ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نبود قوانین متقن و شفاف است و خلاء قانونی داریم؛ باید سهم آسیب‌ها را در منابع مالی و بودجه کشور تعریف کنیم و برای حل آنان راهکار ارائه دهیم.
 
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ تعداد افراد مجرد بالای 30 سال 4 میلیون نفر و افراد ورود یافته به سن ازدواج حدود 12 میلیون نفر است که باید دولت راهکاری را عملیاتی کند؛ بالا رفتن سنازدواج یکی از علت‌های آسیب‌های اجتماعی است.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار