کد خبر: 781195
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
علی‌اکبر ولایتی:
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی و توان دیپلماسی یک کشور مکمل یکدیگر هستند و تعارضی با هم ندارند، خاطرنشان کرد: بدون قدرت دفاعی فعالیت‌های دیپلماتیک یک کشور هیچ ثمری نخواهد داشت.
جوان آنلاين: علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، وزیر اسبق امور خارجه و مسئول تیم ایران در مذاکرات مهم قطعنامه 598 در گفت‌وگو با تسنيم به تبیین ارتباط توان دفاعی یک کشور با پیشبرد مناسبات دیپلماتیک آن نظام در عرصه بین‌الملل پرداخت.

وی در بخشی از این گفت‌وگو تأکید می‌کند که بدون قدرت دفاعی، تحولات و فعالیت‌های دیپلماتیک هیچ پشتوانه‌ای نخواهد داشت ودرحقیقت تلاش‌های دیپلماتیک بدون اینکه اتکای به یک دولت قدرتمند وجود داشته باشد بی‌ثمر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یک کشور بیگانه ازجانب یک ایران قدرتمند سخن بگوید سخنش نفوذ دارد ولی اگر ایران، قدرتی نداشته باشد کسی به حرف آن دیپلمات گوش نمی‌دهد، بنابراین موارد مطرح‌شده مکمل هم هستند و هیچ کدام جای دیگری را نمی‌گیرد یعنی نمی‌شود یک کشور صرفاً به قدرت دفاعی خود متکی باشد اما تلاش دیپلماتیک نداشته باشد.

به‌گفته علی اکبر ولایتی، میدان دیپلماسی یک میدان و میدان دفاعی میدان دیگری است ولی مجموعه این دو، مجموعه کاملی را ایجاد می‌کند تا اینکه یک کشور بتواند حضور فعالی داشته باشد و درعین حال از کیان و منافع خود نیز دفاع کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار