کد خبر: 781066
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
به بهانه بازنشر اثر تاريخي «اسلام و غرب»
قرن هفتم مسيحي شاهد بزرگ‌ترين معجزه تاريخ يعني طلوع اسلام شد، زيرا مردي ملكوتي با امتيازات فوق تصور و بيان بشري...
استاد سيد‌غلامرضا سعيدي بيرجندي
قرن هفتم مسيحي شاهد بزرگ‌ترين معجزه تاريخ يعني طلوع اسلام شد، زيرا مردي ملكوتي با امتيازات فوق تصور و بيان بشري با سابقه درخشان از لحاظ كردار و رفتار با لقب امين از كوه حرا فرود آمد و به فرمان «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ»(1) مأموريت يافت تا بشر رنجيده را از چنگال عفريت جهل و زور نجات دهد و انسانيت تازه‌اي بسازد و شرافت و كرامتي را كه آفريننده كائنات به او بخشيده بود و قدرت‌هاي شيطاني اين امتيازات را از او ربوده بودند، باز ستاند و غل و زنجيرهايي را كه كيش‌هاي ساختگي بر دست و پاي او بسته بودند در هم‌شكند و نعمت آزادي را در ميان مردم پخش كند.

گروهي مغرور جهل و خودپرستي، رهبري او را بر خود گران دانستند و مي‌گفتند:‌«آيا مرد بي‌سوادي كه دوران كودكي را با شباني و دوران جواني را با كسب و كار و بازرگاني گذرانده است و. . . شايستگي آن را دارد راهنما و متبوع ما باشد؟»ولي از آنجايي كه اراده قاطع الهي به حكم «وَ نُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»(2) بر آن قرار گرفته بود كه بينوايان و گمنامان آقا و پيشواي بشر شوند، اين امري كه در اذهان مردم آن عصر و زمان محال مي‌نمود، عملي شد و ظرف كمتر از يك قرن حكومت و فرمانروايي قسمت اعظم سه قاره معروف آن عصر به دست مسلمانان افتاد و ناتوانان آقا و فرمانروا شدند!

عرب جاهل و مغرور در سايه اين هدايت و ارشاد، معلم و فرمانرواي جهان شد و مشعل هدايت بشر را در دست گرفت و به حكم تعليمات قرآن كريم پايه‌گذار تمام علوم و معارف بشري شد و از آن مغزهاي متفكر ملت‌هاي جهان در سايه هدايت قرآن كريم به كار افتاد و انسانيت تازه‌اي به وجود آمد.

دستگاه مسيحيت كه آلوده به افسانه‌ها و اساطير يوناني، مصري و رومي شده بود به مقاومت برخاست و جنگ‌هاي خونين متعددي را براي بقاي دستگاه ساختگي مسيحيت به راه انداخت تا اينكه منتهي به جنگ‌هاي 200 ساله صليبي شد و چون از آن طريق طرفي نبست، به‌وسيله مبشران و مبلغان گمراه دست به كار تخريب اسلام و مسلمانان شد و چون پس از تجربيات زياد از اين طريق نيز به هدف نرسيد، از قرن هجدهم مسيحي مردان دانشمندي با مرام و عقيده كشيشي، ولي در لباس تحقيق علمي و مطالعه در تاريخ و آثار اسلامي با پشتيباني دستگاه كليسا و استعمار دست به كار تحقيق و تدقيق علمي و طبع كتاب‌هاي متعدد زدند تا از اين راه اسلام و مسلمانان را تضعيف و برده و بنده كنند. چه بسا در اين راه موفقيت حاصل شد و جوانان مسلمان را متزلزل يا منحرف ساختند و كار به جايي كشيد كه در اين اواخر تحقيقات گمراه‌كننده آنها در نظر بعضي از جوانان تحصيلكرده مسلمان كه از معارف و فرهنگ اسلام بي‌بهره يا كم‌بهره بودند حجت و سند انگاشته مي‌شد! گو اينكه در ميان محققان غرب افراد معدودي خوش‌نيت و بي‌تعصب پيدا شدند كه به مبادي اسلام با نظر احترام مي‌نگريستند، ولي در اقليت بودند.

سال‌هاي اخير كه به حسب ظاهر قدرت استعمار سپري شد، پدران روحاني مسيحي با بودجه‌هاي سنگين دست به كار تبليغ شدند و در بسياري از كشورهاي شرق به نشر افسانه‌ها و اساطير دست يازيدند و موجبات نگراني مسلمان‌ها را فراهم ساختند. با توجه به اين سابقه، بسياري از اشخاص بصير اعلام خطر كردند. اينك در پاسخ به اين شبهه‌افكني‌ها، ترجمه رساله‌اي را كه آقاي خورشيد احمد پاكستاني استاد دانشگاه لاهور در اين‌باره نگاشته و به ضميمه دو مقاله ديگر به صورت كتابي تهيه كرده است، در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. از خداوند متعال توفيق مي‌طلبيم ما را از خطا مصون نگه دارد و به مبشران و پدران روحاني مسيحي نيز انصافي مكرمت كند تا به‌جاي گمراه كردن جوانان مسلمان با بوداييان، گاوپرستان و ماده‌پرستان مبارزه كنند و اينقدر نيرو و پول را در راه گمراه كردن خداپرستان بيهوده مصرف نكنند.

پي‌نوشت‌ها:
(1) قرآن كريم، سوره علق، آيه 1
(2) قرآن كريم، سوره قصص، آيه 5
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد علي جهان بين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
0
خدا حفظتان كند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار