کد خبر: 781049
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه همه کارهای ما باید مبنای دینی و قرآنی داشته باشد و عمل امدادگران باید الگوی دیگران باشد گفت: بالاترین عبادت خدمت به یتیم و مسکین و فقیر است و باید در این راه از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.
سیدپرویز فتاح در جمع مدیران بخش‌های مختلف کمیته امداد گیلان با تاکید بر اینکه رفتار سازمانی امدادگران باید متحول شود و همه باید مددجو محور باشند افزود: باید نتیجه عملکردمان را شفاف به مردم بگوییم تا در جریان نتیجه مشارکت‌هایی که در زمینه صدقات، زکات و... دارند قرار بگیرند و این امر اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: کمیته امداد باید انقلابی بماند و امدادگران باید رفتار بسیجی را به همه کارها ضمیمه کنند زیرا همه ما خادم مردم و به ویژه محرومان هستیم و باید با تغییر فرآیندها، مددکاری را تقویت کنیم و برای شناسایی مشکلات نیازمندان در دل خانواده‌ها حضور پیدا کنیم.

رئیس کمیته امداد کشور تصریح کرد: همه فعالیت‌های امداد بر اساس نیازمندی‌های مددجویان انجام می‌گیرد و در این بین برخی از نیازمندی‌های محرومان همچون مسکن بسیار مهم و ضروری است و توسعه مسکن به ویژه در استان گیلان به دلیل شرایط اقلیمی خاص باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهندس فتاح با بیان اینکه چابک‌سازی کمیته امداد باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند خاطرنشان کرد: اصلاح فرآیندهای اداری، کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد عمومی، ترویج صدقه پیامکی، افزایش تیزرهای تلویزیونی، تقویت خدمت محوری، حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده در خدمات و تقویت باورهای دینی خانواده‌ها از جمله اقداماتی است که در سالجاری با جدیت و تلاش بیشتری دنبال می‌شود.

علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در ادامه این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این نهاد در همه حوزه‌ها گفت: همه تلاش ما دررویکرد جدید کمیته امداد بر تحقق کاهش 10 درصدی جامعه مددجویی با سیاست توانمندسازی آنان و رساندن آمار مددجویان به زیر 100 هزار خانوار است.

وی همچنین افزایش 7 الی 20 درصدی فعالیت‌های اجرایی سازمان، کاهش 5 درصدی هزینه تشکیلاتی، افزایش 20 درصدی درآمدهای نقدی، افزایش 20 درصدی تعاملات برون سازمانی و گسترش مراکز نیکوکاری را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای کمیته امداد استان برشمرد.

وی به اقدامات انجام شده در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سرکشی و بازدید از کمیته‌های امداد شهرستان‌ها، ملاقات حضوری با ائمه جمعه جهت تبیین رویکرد جدید امداد، نشست با مدیران عامل بانکها، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی، ملاقات با نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و... بخشی از فعالیت‌های این نهاد در راستای اعتمادسازی و ساماندهی نیروی انسانی و کاهش هزینه‌ها و همچنین جلب مشارکت‌های حداکثری بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار