کد خبر: 781008
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
محققان دانشکده پزشکی "جان هاپکینز" دریافتند شرایط پیش دیابت می‌تواند بیش از آنچه که باور می‌رود، آسیب‌های عصبی ایجاد کند.

پیش دیابت وضعیتی است که در آن اگرچه قند خون تا حدودی بالاست ولی بیمار همه ملاک‌های دیابت را ندارد. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد افرادی که در شرایط پیش دیابت قرار دارند، باید تحت بررسی‌های دقیق پزشکی و مداخلات مربوطه قرار گیرند.

در این تحقیق 62 نفر مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد 52 نفرشان دچار سوزن سوزن شدن و درد در دست و پای خود بودند که از این شرایط به عنوان "نوروپاتی" یاد می‌شود. دیابت یکی از عوامل شناخته‌شده بروز نوروپاتی است.

13 نفر از این شرکت‌کنندگان دچار شرایط پیش دیابت بودند، بدین معنی که قند خونشان بالاتر از حد طبیعی بود اما هنوز به آستانه دیابت نرسیده بودند.

طی مدت سه سال محققان دریافتند که افراد پیش دیابتی دچار آسیب در کل طول الیاف کوچک اعصاب حسی هستند؛ این یافته چالش‌های جدیدی برای درک آسیب‌های عصبی مرتبط با شرایط پیش دیابتی آشکار کرده است.

برای کنترل پیش دیابت، محققان چند توصیه کرده‌اند:

کاهش 5 تا 10 درصد از وزن اضافی، انجام حداقل هفته‌ای پنج مرتبه و هر مرتبه 30 تا 60 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط، مصرف رژیم غذایی کم‌چرب و حاوی مقادیر فیبر کافی، کاهش نمک مصرفی (سدیم) برای کاهش فشارخون، پرهیز جدی از مصرف مشروبات الکلی و کاهش میزان کلسترول و فشارخون از جمله راهکارهای رهایی از شرایط پیش دیابتی است.

این پژوهش در مجله " JAMA Neurology " منتشرشده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار