کد خبر: 780974
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه از نابودی ۴۵ کوره زغال در مناطق صعب العبور کرمانشاه خبر داد.

مراد شیخ ویسی با اشاره به پایین بودن سرانه جنگل و مرتع در کشور نسبت به شاخص جهانی، گفت : سرانه جهانی جنگل ۷ تا ۸ هزار متر مربع و در کشور ما ۲ هزار متر مربع است که در استان کرمانشاه به ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع می رسد.

وي ضریب شاخصه های حفاظت از مراتع و جنگلها در استان را با مشارکتهای مردمی طی ماه های اخیر بالغ بر ۶۰ درصد عنوان کرد و افزود: در برنامه توسعه ششم سعی داریم درصد حفاظت از منابع طبیعی را به میزان ۸۵ درصد برسانیم.مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان کرمانشاه با اشاره به نابودی کوره های زغال در مناطق بوژان، روستای جهانگیر وند، انجاب و اشباغ در شهرستان کرمانشاه ادامه داد: با مساعدت نیروهای مردمی، بسیج، یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، نیروی انتظامی و ... بیش از ۴۵ کوره زغال فعال در ارتفاعات صعب العبور منهدم شد چرا که وجود این کوره ها صدمات جبران ناپذیری به جنگهای مناطق مذکور در پی خواهد داشت.

وي مبارزه موثر با آفت لورانتوس در بخش های جنگلی را مهم توصیف کرد و‌ گفت: اجرای عملیات کنترل مکانیکی این آفت در بخش گهواره با توجه به مساعدت هوا از هفته های قبل آغاز شده و‌ با مشارکت نیروهای مردمی در ۶ روستا در حال انجام است که تا اردیبهشت ماه به اتمام خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار