کد خبر: 780966
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مديركل شيلات استان بوشهر از ساخت و بهره برداری نخستین پروژه بزرگ طرح پرورش ماهی در سطح کشور در استان بوشهر خبر داد

عباسعلی زنده‌بودی در  جمع خبرنگاران  گفت: از هشت سال پیش برنامه برای توسعه پرورش ماهی در قفس مدنظر بود اما اجرا نشد هر چند از سال گذشته نخستین پروژه تولید ماهی در قفس در دریاچه سد رئیس‌علی آغاز شد که بزرگ‌ترین پروژه پرورش ماهی در قفس در کشور محسوب می‌شود و با استفاده از پیشرفته‌ترین روش‌ها در حال کار است.

وي با اشاره به اهميت توسعه آبزي پروري افزود : نخستين پروژه پرورش ماهي در قفس استان بوشهر در سه فاز در درياچه سد رئيسعلي دلواري از سال گذشته شروع شد و امسال قرار است فازنخست آن به بهره برداري برسد..

زنده بودي با بيان اينكه طرح پرورش ماهي در قفس در سد رئيسعلي دلواري بزرگترين و مدرنترين پروژه در سطح كشور است، يادآور شد: با تكميل اين فازها پيش بيني مي شود شش هزار تن ماهي در قفس در استان بوشهر توليد شود.

مديركل شيلات استان بوشهر گفت: اين پروژه با سرمايه گذاري 100 ميليارد تومان شامل 65ميليارد تومان تسهيلات بانكي و 35ميليارد تومان سرمايه گذاري بخش خصوصي در استان بوشهر در دست اجراست.

وي اظهار كرد: برنامه توليد كوتاه مدت براي 10 هزار تن و توليد بلند مدت ماهي در قفسهاي دريايي 40 هزار تن است.زنده بودي اجراي پرورش ماهي در سيستم مدار بسته از سالهاي گذشته در استان بوشهر را از جمله ديگر طرحهاي اداره كل شيلات استان بوشهر ذكر كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار