کد خبر: 780952
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کارگران و دانشجویان فرانسوی در جریان اعتراض‌ها به طرح دولت برای اصلاح قوانین کار در چندین شهر با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند.
کارگران و دانشجویان فرانسوی در جریان اعتراض‌ها به طرح دولت برای اصلاح قوانین کار در چندین شهر با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند.

در تظاهرات روز پنج‌شنبه که با اعتصاب در بخش حمل و نقل نیز همراه بود اتحادیه‌های کارگری و دانشجویی دولت فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه را به صرف نظر کردن از این طرح فراخواندند.

معترضان در برخی از نقاط فرانسه با سوزاندن لاستیک باعث اخلال در تردد وسایل نقلیه شدند. ده‌ها هزار معترض نیز در خیابان‌های پاریس و دیگر شهرها تظاهرات کردند.

اتحادیه‌های کارگری معتقدند این طرح جدید راه‌حل رسیدگی به معضل بیکاری نیست. نرخ بیکاری در فرانسه در حال حاضر حدود 10 درصد است.

به گزارش پرس تی‌وی، مخالفان می‌گویند این طرح تهدیدی برای حقوق کارگران است و امنیت شغلی جوانان را به‌شدت کاهش می‌دهد.

این در حالیست که در جریان تظاهرات در شهر نانت، واقع در غرب فرانسه، پلیس برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شد.

معترضان نیز با پرتاب سنگ، ترقه‌های دودزا و مواد رنگی، نیروهای پلیس را هدف قرار دادند.

پلیس پاریس نیز اعلام کرد درگیری نیروهای امنیتی با بیش از 100 جوان به زخمی شدن یک مأمور پلیس منجر شد.

به گزارش شبکه «بی‌اف‌ام‌تی‌وی» کارگران لنگرگاه شهر لوهاور نیز تمامی مسیرهای اصلی منتهی به شهر را با آتش زدن لاستیک مسدود کردند.

مسئولان فرانسوی همچنین از احتمال لغو 20 درصد از پروازها در فرودگاه اورلی در پاریس و تأخیر در پروازهای فرودگاه شارل دوگل خبر دادند.

براساس این طرح جدید، پرداخت اضافه کاری‌های بالای 35 ساعت در هفته قطع و تنها 10 درصد از حقوق اضافه کاری به‌جای 25 درصد کنونی پرداخت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار