کد خبر: 780923
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
در سال گذشته استان مرکزی رقمی معادل با ۵۳هزار دلار کالا به کشور اتریش صادرات کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اعلام این خبر  در نشست خبری ویژه سفر هئیت تجاری اتریش به استان مرکزی گفت: متاسفانه به سبب وجود تحریم‌های مختلف روابط کشور ایران و استان های صنعتی کشور صادرات در بخش‌های مختلف کاسته شد.

محمدرضا حاجی‌پور افزود: در سال گذشته استان مرکزی توانسته میزان 850میلیون دلار صادرات به کشورهای مختلف دنیا داشته باشد که 95درصد از این محصولات مربوطه کالاهای بخش صنعتی است.

وی ادامه داد: در ارتباط با توانمندی‌های استان مرکزی وجود 3هزار واحد صنعتی و 500 معدن مختلف می‌تواند بسترهای همکاری هرچه بهتر و بیشتر را میان این دو کشور فراهم کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به گسترش همکاری در زمینه تبادل دانشگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های کشور اتریش و ایران گفت: سابقه کشور اتریش در زمینه مطالعات زمین‌شناسی و معادن نشان می‌دهد که بسترهای خوبی در بحث آموزش و تبادل دانش فنی و خدمات مهندسی میان این دو کشور وجود دارد و این میان می‌توان دانشگاه اراک نیز آمادگی خود را برای آغاز این ارتباط اعلام کرده است.

وی افزود : در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش فنی و نیز توسعه صادرات در این زمینه که یکی از الویت های مهم دولت است سعی داریم که اقدامات مهمی را انجام دهیم و انتظار داریک که این روابط مشترک به صورت بلندمدت دنباله‌دار باشد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار