کد خبر: 780860
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
رئيس‌جمهور محترم در تبليغات انتخاباتي خود، تعامل و مذاکره با کدخدا(امريكا) را حلال همه مشکلات کشور دانسته و در طول بيش از هزار روز گذشته، بارها و بارها بر اين نکته تأکيد کرده که کليد حل مشکلات کشور(حتي آب خوردن مردم) در گرو مذاکره و تعامل امريكا و لغو تحريم‌هاست...
سیدعبدالله متولیان
رئيس‌جمهور محترم در تبليغات انتخاباتي خود، تعامل و مذاکره با کدخدا(امريكا) را حلال همه مشکلات کشور دانسته و در طول بيش از هزار روز گذشته، بارها و بارها بر اين نکته تأکيد کرده که کليد حل مشکلات کشور(حتي آب خوردن مردم) در گرو مذاکره و تعامل امريكا و لغو تحريم‌هاست!  براساس نظر دولت و موافقت مقام معظم رهبري با مذاکره محدود با امريكا، اين مذاکرات سخت و طاقت‌فرسا پس از يک دوره بسيار طولاني بالاخره در دي‌ماه 94 با تنظيم سند «برنامه جامع اقدام مشترک» به سرانجام خود نزديک شد و انتظار منطقي مردم اين بود که طبق قول و قرارها و وعده‌هاي داده شده اوضاع اقتصادي و سياسي کشور رو به بهبود‌  برود ليکن واقعيات پسابرجام عکس اين انتظار و خسارت محض بودن آن را نشان داد. 

وارد کردن اتهام ناروا و ظالمانه دخالت ايران در حوادث تروريستي متعدد(نظير انفجار بيروت و انفجار در ساختمان تجارت جهاني) و صدور حکم محکوميت و برداشت ميلياردها دلار از دارايي‌هاي بلوکه شده ايران، شاهدي محکم بر خسارت‌بار بودن برجام بوده که واکاوي علل واقعي اين دزدي آشکار آنان ما را در درک صحيح‌تر از عدم اعتماد به شيطان بزرگ و اتخاذ ديپلماسي انقلابي در برابر دشمن، مصمم‌تر خواهد کرد. بيست و سوم آبان‌ماه 1362 مقر تفنگداران نيروي دريايي امريكا در بيروت بمب‌گذاري شد و 241 نظامي امريكايي جان باختند که سازمان جهاد اسلامي لبنان مسئوليت آن را برعهده گرفت، ليکن امريكايي‌ها انگشت اتهام خود را به سمت ايران نشانه رفتند و اينک در پسابرجام حدود 2 ميليارد دلار از دارايي‌هاي بلوکه شده ايران را به اين بهانه مورد دستبرد قرار داده‌اند. پيش از برجام نيز ايادي شيطان بزرگ، با وارد کردن اتهام بي‌اساس همکاري ايران در حادثه تروريستي حمله به ساختمان تجارت جهاني، مبلغ 10 ميليارد دلار از دارايي‌هاي بلوکه شده ايران نزد بانک‌هاي امريكايي را جهت پرداخت به کشته‌هاي آن حادثه مورد دستبرد قرار دادند.  با مرور اوليه اقدامات امريكايي‌ها در پسابرجام مي‌توان دريافت که امريكايي‌ها اهدافي فراتر از مطالبه حقوق شهروندان خود را از پيگيري اين وقايع تعقيب مي‌نمايند که رفتار آنان و انتخاب مقطع زماني پسابرجام پرده از اين حقيقت برمي‌دارد که آنان دقيقاً با استفاده از فرصت پسابرجام به زنده کردن اين پرونده اقدام کرده‌اند. آنچه ذيلاً مي‌آيد بخشي از اهداف پيدا و پنهان آنان است:
 
 1 – دل بستن به حل مشکلات کشور توسط يک دزد(سرگردنه) و غفلت از راهکارهاي اصلي داخلي، نه‌تنها مشکلات کشور را حل نخواهد کرد بلکه بي‌ترديد ضمن فرصت‌سوزي و به جاي گذاشتن آثار منفي روحي رواني در سطح جامعه و مردم، موجب بروز و افزايش مشکلات داخلي و منطقه‌اي براي ايران شده و طمع دشمنان را برخواهد انگيخت.
 2 – از آنجا که ايران در هيچ‌کدام از حوادث تروريستي مورد نظر دخالت نداشته است، شيطان بزرگ با اين اقدام درصدد القاي اقتدار بلامنازع و جهاني خود به مردم ايران و جهان است.
 3 – امريكايي‌ها با اين اقدام زشت، غيرحقوقي، غيرانساني و خلاف قواعد و قوانين بين‌المللي به دنبال تحقير ملت و نظام ايران در بين افکار عمومي جهان هستند.
 4 – شيطان بزرگ مايل است در پناه اقدامات فوق، به جهانيان و همپيمانان منطقه‌اي و بين‌المللي خود ثابت کند که ايران در پسابرجام ضعيف‌تر از قبل شده است.
 5 – امريكا با راه‌اندازي پروپاگاندا و تبليغات گسترده در مورد نقش ايران در حوادث تروريستي 37 سال گذشته(که متأسفانه ديپلماسي غيرانقلابي ايران نيز به اين پروپاگاندا کمک مي‌کند) به دنبال تقويت پروژه ايران‌هراسي در داخل امريكا و به ويژه در بين مردم کشورهاي عربي است.
 6 - يکي ديگر از دستاوردهاي آراي ظالمانه دادگاه‌هاي امريكايي، القاي اين تفکر به جهانيان است که دست ايران و انقلاب اسلامي پشت تمام حرکات تروريستي جهان بوده و برخورد با ايران به عنوان تهديد صلح بين‌الملل اجتناب‌ناپذير است.
 7 - شيطان بزرگ با اين اقدام مايل است با وارد کردن اتهامات بي‌اساس تروريستي به ايران، از ميزان نفوذ ايران در کشورهاي منطقه به ويژه در فلسطين، عراق و سوريه بکاهد.
 8 – بي‌ترديد وارد کردن اتهامات بي‌اساس مذکور به ايران با هدف کم کردن از ميزان محبوبيت ايران در پرچمداري مبارزه با تروريسم در منطقه است.
 9 – با توجه به نياز امريكا به ادامه مذاکرات با ايران(در چارچوب استراتژي جديد آنان)، واداشتن ايران به ادامه مذاکره با امريكا به هر بهانه‌اي(مذاکره بر سر رأي دادگاه امريكا و...) يکي ديگر از اهداف پنهاني امريكايي‌هاست.
 10 – بهانه‌تراشي و زمينه‌سازي براي تحميل تحريم‌هاي ظالمانه و غيرقانوني و بازگرداندن تحريم‌هاي هسته‌اي که به صورت موقت قرار است تعليق شوند نيز يکي از اهداف شيطاني امريكا از اقدامات فوق‌الذکر است.
 11 – پروپاگانداي حرفه‌اي روي پرونده‌هاي مذکور موجب تقويت ايران‌هراسي در مردم امريكا شده و اين موضوع موجب تقويت حضور مردم در انتخابات رياست جمهوري آن کشور خواهد شد.
 12 – تأثيرگذاري بر فرآيند معادلات منطقه‌اي و ضرورت حل مسائل منطقه با دخالت امريكا.
 13 – امريكايي‌ها مايلند در پناه اين پرونده‌ها، با استفاده از تروريست معرفي کردن ايران عملاً به اعراب منطقه چراغ سبز نشان داده و به اين ترتيب از آنان امتيازگيري نمايند.
 14 – يکي ديگر از مشکلات شيطان بزرگ در جهان اسلام بروز نشانه‌هايي از وقوع دومين جنبش بيداري اسلامي در کشورهاي ملتهب، تحت تأثير انقلاب اسلامي ايران است و لذا امريكايي‌ها بسيار اميدوارند با اتهامات تروريستي و در پناه تبليغات گسترده امپراطوري رسانه‌اي خود از ميزان تأثيرگذاري ايران بر انقلاب‌هاي جديد و جنبش بيداري اسلامي کم کنند و به اين ترتيب مانع از شکل‌گيري بيداري اسلامي شوند.
 15 – انجام محاکمه و صدور احکام اين‌چنيني به خوبي نشان مي‌دهد که امريكايي‌ها به دنبال اعلام کدخدايي و محوريت خود در تمام منازعات و مسائل موجود در سطح جهان هستند.

 يادآوري مي‌شود که در پرونده کشته‌هاي ايراني پرواز هواپيماي ايران‌اير بر فراز خليج فارس(12 تير 67) نيز بدون توجه به موازين و قواعد بين‌المللي رأساً اقدام به صدور حکم کرده و 213 هزار دلار براي هر ايراني(يعني حدود يک‌هشتاد و چهارم کشته‌هاي خود) اختصاص دادند.  ريل‌گذاري‌هاي امريكا براي نفوذ در پسابرجام، بدعهدي‌هاي آشکار، نقض مکرر برجام و رفتارهاي تحقيرآميز آنان، جمهوري اسلامي ايران را نسبت به نتايج برجام کاملاً نااميد و بر خسارت‌آميز بودن برجام نيز مطمئن ساخته و دولت محترم را به بازگشت به ديپلماسي انقلابي و تراز جمهوري اسلامي ايران فرامي‌خواند.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار