کد خبر: 780852
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
گفت‌و‌گوي «جوان» با پرويز شيخ طادي
پرويز شيخ ‌طادي، كارگردان «شكارچي شنبه» در گفت و گو با «جوان» از آخرين فعاليت‌هاي خود در ساخت سريال‌هاي «آتش در نيستان» و «امپراطور جهنم» خبر داد.
نادیا اسماعیلی
چندي پيش بود كه پرويز شيخ ‌طادي، نويسنده و كارگردان برجسته سينما در خصوص فعاليت‌هاي سينمايي و تلويزيوني خود گفت: در حال حاضر در حال نوشتن فيلمنامه‌ يك سريال تاريخي به اسم «آتش در نيستان» هستم كه قرارداد نگارش آن از سوي آقاي صديقي با شبكه‌‌ آي‌‌فيلم بسته شده است. كارگردان «شكارچي شنبه» همچنين گفته بود كه بخشي از اين مجموعه جلوه‌هاي ويژه خواهد بود و بخشي نيز در شهرك‌هاي سينمايي موجود اتفاق مي‌افتد كه با تمام شدن مرحله نگارش، لوكيشن‌ها انتخاب خواهد شد. شيخ‌ طادي كه پيش از اين نيز وعده ساخت فيلم «امپراطور جهنم» را داده بود، در خصوص آخرين وضعيت اين پروژه نيز اظهار كرده بود: فيلمنامه «امپراطور جهنم» تا حدودي تمام شده است و تلاش مي‌‌‌كنيم پيش از توليد «آتش در نيستان» امكاناتي براي ساخت آن فراهم شود. با بنياد روايت و وزارت ارشاد صحبت‌‌هايي شده است، اما چون هزينه ساخت اين قسم كارها زياد است و در حال حاضر وضعيت بودجه فرهنگي كشور مناسب نيست، توليد اين پروژه قدري مشكل است.

وی از متوقف شدن ساخت امپراطور جهنم خبر داد و گفت: اين فيلم داراي يك سوژه حساس است كه بخشي از آن در ايران و بخشي در يك كشور اروپايي اتفاق مي‌‌افتد و به جريانات پشت پرده تكفيري‌ها و منطقه مي‌‌‌پردازد، اما متأسفانه به دلايل متعددي همچون نبود بودجه كافي و نبود هماهنگي و نگاه مشترك نهادهاي مربوطه به اين فيلم، در نهايت ناچار به متوقف كردن روند ساخت آن شديم. نزديك به سه سال است كه استارت كار اين فيلمنامه خورده شده و مدت زمان زيادي هم هست كه اين موضوع مهم روي زمين مانده و ساخت آن متوقف شده است. شيخ طادي در پاسخ به اين سؤال كه آيا دست‌هاي پشت پرده‌اي هستند كه مانع كار او شوند؟ پاسخ داد: كسي نيست كه عمداً يا سهواً چوب لاي چرخ ما بگذارد و من تنها دليل اين مسئله را در نرسيدن دست‌اندركاران فرهنگي و هنري به يك جمع‌بندي كامل و رويكرد فرهنگي مؤثر مي‌دانم و اين از وجود نظرات و عقايد و علائق متفاوت در سازمان سينمايي كشور ما نشئت مي‌گيرد. برنده سيمرغ بلورين بهترين كارگردان براي فيلم «روزهاي زندگي» در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: مجموعه «آتش در نيستان» نيز راجع به يك قهرمان ايراني است كه تلاش مي‌كند تا اقوام ايراني را عليه حمله مغول‌ها متحد كند. در حال حاضر 20 قسمت از آن كامل نوشته شده و فكر مي‌كنم ساخت 40 قسمت ديگر آن حداقل يك سال و نيم ديگر زمان ببرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار