کد خبر: 780851
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
براي اولين بار در كشورمان، «حراج تخصصي فرش در ايران» برگزار مي‌شود.
به گزارش «جوان»، فرش ايراني و صحبت از قدمت آن همواره از موارد مورد علاقه شرق‌شناسان ايراني و غيرايراني بوده است. ليكن در سال‌هاي اخير صنعت فرش دستباف به عنوان يك صنعت ملي، به علت كم‌توجهي، جايگزين فرش‌هاي ماشيني و حضور فرش‌هاي ساير كشورها از رونق افتاده است. به همين منظور خانه حراج ملي پس از برگزاري دو دوره حراج ملي، تلاش دارد تا با برگزاري «نخستين حراج تخصصي فرش در ايران» توجه خريداران و علاقه‌مندان به اين هنر اصيل ايراني را به خود جلب كرده و اين هنر را به جايگاه اصلي خود بازگرداند.
بنابراين «خانه حراج ملي» از مالكان فرش‌هاي دستباف نفيس دعوت مي‌كند تا شناسنامه و تصوير آثار خود را تا تاريخ 15 ارديبهشت به خانه اين حراج به آدرس تهران، ميدان آرژانتين، خيابان بخارست (احمد قصير) نبش خيابان دهم، طبقه‌سه، واحد 2 ارسال كنند.
لازم به ذكر است «خانه حراج ملي» تاكنون اقدام به برگزاري دو دوره حراج ملي آثاري در زمينه‌هاي نقاشي، نقاشيخط، تذهيب، خوشنويسي، مينياتور، صنايع‌‌دستي، فرش دستباف و سوخت چرم كرده است كه با توجه به اينكه دومين دوره «حراج ملي» نيز با تمركز بر فروش صنايع دستي براي نخستين بار در كشور برگزار شد با استقبال بالاي هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار