کد خبر: 780825
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
كارگردان فيلم سينمايي«تاج محل» در گفت‌و‌گو با «جوان»:
كارگردان فيلم «تاج محل» معتقد است رزمندگان مدافع حرم براي مفهوم زندگي جنگيده‌اند و برگزاري جشنواه فيلم كمترين كاري است كه مي‌توان براي مدافعان حرم انجام داد.
هادي عسگري
كارگردان فيلم «تاج محل» معتقد است رزمندگان مدافع حرم براي مفهوم زندگي جنگيده‌اند و برگزاري جشنواه فيلم كمترين كاري است كه مي‌توان براي مدافعان حرم انجام داد.
نخستين جشنواره فيلم مدافعان حرم، با هدف ارج نهادن به رشادت‌ها و فداكاري‌هاي مدافعان حرم، خرداد ماه برگزار خواهد شد. اين جشنواره به دليل رويكرد خالص و موضوع به روزش كه فراگيري بين‌المللي دارد، مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.
 دانش اقباشاوي كارگردان فيلم «تاج محل» كه سال گذشته يكي از اپيزود‌هاي فيلم «هيهات» نگاه به موضوع عاشورا در عراق را نيز كارگرداني كرده و در انتظار رونمايي در جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت است، در گفت‌و‌گو با «جوان» با اشاره به جشنواره‌هاي موضوعي بيان كرد: جشنواره‌هايي كه براساس يك موضوع خاص شروع به كار مي‌كنند، يك مفهوم را پررنگ و روي آن مفهوم تأكيد مي‌كنند. حالا زماني كه اين تأكيد روي موضوع مدافعان حرم باشد، خود مسئله مهم و تأثيرگذاري است كه به طور حتم آن جشنواره بزرگ خواهد شد.
اقباشاوي با بيان اينكه جشنواره فيلم مدافعان حرم مي‌تواند علت حضور مدافعان حرم را روشن كند، گفت: خيلي از مردم ايران اسلامي، نمي‌دانند كه اين افراد چه كساني هستند، هدفشان چيست؟ از چه ديني، از چه مذهبي، از چه مسلكي يا از چه نژادي هستند؟ ما فقط شنيده‌ايم كه اين عزيزان از كشورهاي لبنان، ايران، افغانستان و عراق هستند. اين بحث جدي است كه بدانيم اين مدافعان دنبال چه چيزي هستند و براي چه چيزي حاضر مي‌شوند تا در كشور غريب به دفاع از ارزش‌هاي اسلامي بپردازند. وي افزود: بايد فرهنگ مدافعان حرم گسترش يابد تا مردم بدانند كه اين عزيزان براي دفاع از آنچه مفهوم زندگي است مي‌جنگند. برگزاري يك جشنواره فيلم، كمترين كاري است كه مي‌توان در حوزه فرهنگ براي مدافعان حرم انجام داد تا شايد كمي مدافعان حرم به مردم و جامعه اسلامي معرفي شوند.
اين كارگردان سينما در پاسخ به اين سؤال كه اين جشنواره بايد مردم يا هنرمندان را مخاطب خود قرار دهد، بيان كرد: مردم در تمامي فعاليت‌هاي فرهنگي، در اولويت هستند. كارهاي فرهنگي بايد براي مردم باشد اما مي‌توان اين جشنواره فرهنگي را به گونه‌اي پيش برد اگر هنرمندي وجود دارد كه اطلاعات دقيقي از مدافعان حرم ندارد، با حضور در اين جشنواره و با مشاهده رشادت‌ها و دليري‌هاي آنها به خيل ارادتمندانشان اضافه شود. قرار نيست همه به سوريه يا عراق بروند و با داعش بجنگند، همين كه هنرمندي فلسفه وجود مدافعان حرم را به تصوير بكشد، كاري خدايي انجام داده است.
اقباشاوي در پايان با اشاره به اينكه طولاني‌ترين راه‌ها با اولين قدم‌ها شروع مي‌شود، گفت: مهم اين نيست كه جشنواره‌اي براي اولين بار با عيب و نقص برگزار شود، همه مي‌دانند كه يك جشنواره بايد دوره اول خود را بگذراند تا نقص‌هاي آن براي سال‌هاي بعد پيدا و در نهايت جبران شود. خدا را شكر ما به بركت انقلاب اسلامي تجربه كارهاي فرهنگي زيادي در كشور داريم و نگران اين نيستيم كه يك جشنواره فرهنگي، از نظر اجرايي بد برگزار شود. فقط بايد سعي كنيم اين جشنواره از نظر نگاه و هدف به خوبي اجرايي شود.
گفتني است نخستين دوره جشنواره فيلم مدافعان حرم به دبيري حميد يادروج در سطح ملي و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاري فارس و با همكاري مؤسسه
فرهنگي‌- هنري كتيبه نواي فاطمي ۵‌خردادماه سال جاري برگزار مي‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
فرهنگ ایرانی را باید گسترش داد . فرهنگی بسیار زیبا و تاثیرگذار که سال ها از آن مغفول مانده ایم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار