کد خبر: 780779
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶

سجادی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون جانبازان و معلولین با اظهار امیدواری نسبت به کاروان اعزامی به بازی‌های 2016 ریو گفت: به تیمی که این دوره به بازی‌ها اعزام خواهد شد، امیدواری زیادی دارم.

به گزارش ایسنا، نصرالله سجادی در ارزیابی از وضعیت کاروان اعزامی به بازی‌های المپیک در این دوره اظهار کرد: با برنامه‌ریزی خوبی که وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌ها انجام داده‌اند تا امروز در حوزه ورزش‌ جانبازان و معلولین موفق به کسب 88 سهمیه در 12 رشته ورزشی شدیم و این امیدواری وجود دارد این تعداد افزایش پیدا کند. ضمن اینکه در این دوره از بازی‌ها ما شاهد درخشش خوب بانوان در افزایش تعداد سهمیه‌ها بودیم به طوری که در لندن تعداد سهمیه بانوان اگر 7 نفر بود امروز این تعداد به 21 سهمیه ارتقا پیدا کرده است. بنابراین من تصور می‌کنم در این دوره هم در بخش مردان و هم زنان ما شاهد موفقیت‌های خوبی در صحنه پارالمپیک باشیم.

وی درباره وضعیت ورزشکاران المپیکی نیز گفت: درخصوص المپیک نیز ما امیدواری زیادی داریم و با برنامه‌ریزی دقیقی که صورت گرفته امیدوار هستم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. البته هنوز ما در المپیک فرصت کسب سهمیه را داریم و شاید بتوانیم در دو ماه باقی مانده در رشته‌های والیبال و سایر رشته‌های انفرادی از جمله تیروکمان نیز شاهد سهمیه‌های بیشتری در آینده باشیم. به هر صورت هم فدراسیون المپیکی و هم پارالمپیکی مطابق برنامه کار خود را پیش می‌برند و امیدوارم در این دوره از بازی‌ها شاهد موفقیت‌های خوبی در هر دو رویداد باشیم.

سجادی پیرامون مبلغی که قرار بود از طرف ریاست جمهوری به وزارت ورزش و جوانان در جهت حمایت از تیم‌های المپیکی پرداخت شود، گفت: مقداری از اعتبارات از طرف دولت به وزارت ورزش و جوانان داده شده که ما بر حسب اولویت در اختیار فدراسیون‌هایی قرار خواهیم داد که شرایط مدال‌آوری آن‌ها در ریو زیاد است. دولت تا به امروز کمک خوبی را به المپیک انجام داده و نگاه ویژه‌ای به جامعه ورزش داشته است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی همچنین درباره ناکامی قایقرانی پیرامون کسب سهمیه برای بازی‌های المپیک ریو و اینکه در این رشته ما تنها موفق به کسب یک سهمیه توسط مهسا جاور شدیم و آیا این زنگ خطری برای بازی‌های اندونزی نیست، گفت: کسب سهمیه برای المپیک هیچ دلیلی برای موفقیت یا عدم موفقیت در بازی‌های آسیایی 2018 نیست. حتی ما چه در المپیک مدال کسب کنیم چه نکنیم هیچ ارتباطی به این بازی‌ها نداریم. آن سهمیه آسیایی است و این سهمیه جهانی است. به هر حال ما ارزیابی خود را در رابطه قایقرانی به زودی اعلام خواهیم کرد.

سجادی همچنین در رابطه با عدم دریافتی برخی از ورزشکاران المپیکی از مبلغ 2 میلیون تومانی که کمیته ملی المپیک وعده داده بود، گفت: این مبلغ از اول مهرماه در اختیار فدراسیون‌ها گذاشته شده بود که به ورزشکاران المپیکی خود اختصاص دهند اما از سال جدید ورزشکاران از صندوق حمایت مبلغ 2 میلیون خود را به طور مستقیم دریافت می‌کنند. در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

سجادی همچنین در رابطه با حضور حمید سوریان برای سومین بار در مسابقات کسب سهمیه المپیک خاطرنشان کرد: سوریان از قهرمانان ارزنده و اسطوره ورزش کشور ماست و فردی است که در سطح جهان رکوردهای خوبی را از نظر مدال‌آوری داشته است. او قهرمان نامدار ورزش ایران است. شاید در طی چند وقت اخیر دچار افت و خیز زیادی بوده اما این مسئله هیچ چیزی از ارزش‌های وی کم نمی‌کند. به هر صورت در این زمینه ما دخالتی نمی‌کنیم و فدراسیون کشتی و مربیان تیم کشتی فرنگی که از بهترین مربیان این دوره هستند، درخصوص اینکه آیا وی در این دوره حضور پیدا می‌کند یا خیر ارزیابی بهتری خواهند داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار