کد خبر: 780691
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش ۲ برابری صادرات گازوئیل ایران از ابتدای امسال خبر داد و گفت: افزایش تولید گاز یکی از دلایل رشد صادرات گازوئیل است.
مهر: سیدناصر سجادی درباره آخرین وضعیت صادرات گازوئیل ایران، گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۶ اردیبهشت ماه سال جاری به طور متوسط روزانه ۹ تا ۹.۲ میلیون لیتر گازوئیل توسط ایران به بازارهای جهانی صادر شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه سال گذشته متوسط صادرات گازوئیل روزانه بین ۴.۵ تا ۵ میلیون لیتر بوده است، تصریح کرد: حجم صدور این فرآورده نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با سال گذشته افزایشی حدود دو برابری را تجربه می‌کند.

این مقام مسئول در خصوص مهمترین دلایل افزایش حجم صادرات گازوئیل ایران اظهار داشت: افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی و گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها و دوم اجرای طرح مدیریت مصرف از مهمترین دلایل این جهش صادراتی است.

سجادی با بیان اینکه از سال گذشته با اجرای طرح عرضه گازوئیل بر اساس پیمایش متوسط مصرف این فرآورده نفتی کاهشی روزانه حدود ۷ میلیون لیتری را تجربه می‌کند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون متوسط مصرف روزانه گازوئیل کشور حدود ۵۸ میلیون لیتر در روز بوده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته میانگین مصرف روزانه گازوئیل ایران حدود ۷۳.۵ میلیون لیتر در روز بوده است، تبیین کرد: به عبارت دیگر مصرف این فرآورده نفتی در کشور حدود ۲۱.۲۲ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه پیش بینی می شود حجم صادرت گازوئیل در ادامه سال جاری به بیش از ۱۵ میلیون لیتر در روز افزایش یابد، تاکید کرد: هم اکنون گازوئیل از دو مسیر دریایی و خشکی به کشورهای همجوار و بازارهای جهانی صادر می‌شود.

این مقام مسئول از افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، عراق، اقلیم کردستان عراق و برخی از کشورهای منطقه آسیای میانه و حوزه قفقاز به عنوان بازارهای منطقه‌ای صادرات گازوئیل ایران یاد کرد و افزود: علاوه بر این، چندین محموله گازوئیل از مسیر دریایی توسط امور بین‌الملل شرکت نفت به بازارهای جهانی صادر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار