کد خبر: 780671
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: 10 درصد از پناهندگان در استان کرمان به سر می‌برند و 15 درصد از اتباع غیرمجاز در استان کرمان ساکن هستند.
احمد محمدی‌فر در دیدار اعضای هیئت دیپلماتیک در بحث پناهندگان با استاندار کرمان اظهار کرد: در 40 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران همواره پذیرای جمعیتی بین 3 تا 5 میلیون نفر بوده، در حالی که کشور ما در یک جنگ هشت ساله و تحریم گسترده قرار داشته و علی رغم همه مشکلات، جمهوری اسلامی این حجم عظیم از جمعیت را در بهترین شرایط و مشابه یک شهروند ایرانی پذیرا بود.
 
وی افزود: 400 هزار نفر دانش آموز از این جمعیت را در حال حاضر در مدارس و 12 هزار نفر در دانشگاه‌های ایران داریم و همین تعداد از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده‌اند.
 
محمدی فر بیان کرد: افتخار این را داریم که اعلام کنیم، بنابر فرمان مقام معظم رهبری، هیچ دانش آموزی از این جمعیت اتباع در هر وضعیتی، بدون تحصیل در ایران قرار ندارد.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: در سال 2015 برای نخستین بار بیمه سلامت را برای اقشار آسیب پذیر پناهندگان با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل قرار دادیم.
 
وی افزود: استان کرمان موقعیت ویژه‌ای در موضوع مهاجرت‌ها و پناهندگی دارد و 10 درصد از پناهندگان در این استان به سر می‌برند و 15 درصد از اتباع غیرمجاز در استان کرمان ساکن هستند.
 
محمدی فر اظهار کرد: کرمان به نوعی دروازه ورودی مهاجرت‌های غیرقانونی است و به همین علت مشکلات زیادی در این استان ایجاد شده، اما علی رغم مشکلاتی که استان کرمان متحمل شده، یکی از استان‌های پیشرو در حمایت و نگهداری از پناهندگان است.
 
وی بیان کرد: با احداث دو مهمان‌شهر در استان، اقشار آسیب پذیر جمعیت پناهندگان مورد حمایت قرار گرفته و 23 هزار نفر دانش آموز اتباع در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند و مراکز درمانی استان، این جمعیت عظیم را پذیراست.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: این در حالی است که خود استان کرمان نیازمند اقدامات و طرح‌های ویژه‌ای در حوزه سلامت و آموزش برای مردم استان است.
 
وی افزود: استان کرمان پتانسیل‌های بسیار بالایی دارد که اگر از آنها استفاده شود، می‌تواند در جهت ارتقای وضعیت گام بردارد و از استاندار کرمان و مسوولان این استان تشکر می کنم.
 
محمدی‌فر خاطرنشان کرد: در برآوردی که از وضعیت پناهندگان در کشور داریم، کرمان از استان‌هایی است که بیشترین و سخت‌ترین بار را در این راستا تحمل می‌کند و امیدوارم این سفر منشاء خیری باشد تا شرایط به سمت وضعیت بهتر سیر کند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار