کد خبر: 780641
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
تولیدات نوروزی صداوسیما بدون حضور مسئولان فرهنگی کشور نقد و بررسی شد.
تسنيم: نخستین جلسه از سلسله نشستهای نقد و بررسی برنامه‌های نوروزی صداوسیما عصرامروز در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

این مراسم در حالی برگزار شد که علیرغم دعوتهای پی در پی، شخصی از مسئولان فرهنگی کشور و مسئولان صداوسیما در مراسم حضور پیدا نکرد.

در این نشست که با عنوان «تلویزیون خیلی نقش دارد» به حضار که موافق و مخالف برنامه‌های نوروزی امسال بودند چهار دقیقه وقت داده شد تا نظر خود را مطرح کنند.

یکی از حضار که موافق برنامه‌های تولیدی بود گفت: رسانه ملی وظیفه مهمی دارد و طوری باید عمل کنیم که در مقابل هجوم بیگانه‌ها بایستیم. اغلب رسانه‌های دنیا دست به دست هم داده‌اند تا با ساخت برنامه‌ها و سریال‌های‌شان مردم ما را جذب برنامه‌های خود کنند. من نیز امسال برنامه‌های «دورهمی»، «خنداونه» و «سه‌شو» را پسندیدم که فضای شادابی برای جامعه به وجود آورد. معتقدم نباید برنامه‌های رسانه ملی خشک و مذهبی باشد. از طرفی برخی‌ها می‌گویند این برنامه‌ها کپی‌برداری و توهین به مخاطب است. در صورتی که اینطور نیست.

یکی دیگر از حضار که مخالف برنامه‌های تولیدی نوروز95 ، بیان کرد: ایده‌هایی که در چند وقت اخیر در سازمان صداوسیما برای ساخت برنامه‌ها می‌بینیم متأسفانه درست نیست و تلویزیون ما به این دلیل که می‌خواهد با برنامه‌های ماهواره‌ای رقابت کند به پخش یک سری برنامه‌‌ تن داده است. برای مثال نباید مجری معروفی که در زندگی شخصی خود مشکلاتی داشته مهم‌ترین زمان پرمخاطب‌ترین شبکه تلویزیون را در دست بگیرد و از کانون گرم خانواده صحبت کند.

بعد از اظهار نظر شرکت‌کنندگان انتظار می‌رفت کارشناس یا مسئولی از صدا و سیما یا نهادهای دیگر فرهنگی کشور در مراسم حضور داشته باشند و با مردم رو در رو سخن بگویند.

انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار