کد خبر: 780525
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کار برداشت کلزا از ۲۱۰ هکتار از مزارع شهرستان مهران آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی مهران اظهار داشت: در سال زراعی جاری 210 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای نخستین بار زیر کشت محصول کلزا رفته که پیش‌بینی می‌شود بیش از 400 تن محصول از این مزارع برداشت شود.

حجت عارف با اشاره به استقبال کشاورزان شهرستان از کشت کلزا در اراضی خود عنوان کرد: این میزان سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بیشتر است و تاکنون بی‌سابقه بوده است.

ویتاکید کرد: کلزای به عمل آمده در این شهرستان از کیفیت و استاندارد بسیار بالایی برخوردار است که امیدواریم در سال‌های آینده نیز کشت این محصول از لحاظ میزان سطح و برداشت مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

عارف یادآور شد: برداشت کلزا از مزارع مهران تا 15 اردیبهشت به طول می‌انجامد. روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است و بین ارقام و در شرایط مختلف تنوع زیادی در ترکیب اسیدهای چرب آن مشاهده می‌شود.

کلزا از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدل و دارای طیف نسبتا وسیعی از سازگاری اقلیمی است، دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن، 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.

شهرستان گرمسیری مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد که بیشتر محصول کشت شده در اراضی کشاورزی این شهرستان در سال‌های گذشته غلاتی هم‌چون گندم و جو بوده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار