کد خبر: 780520
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
۳۷۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری از سوی کشورهای خارجی در استان البرز صورت گرفته است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز  در دیدار تجار و بازرگانان استان البرز با هیئت تجاری پرتغالی با اعلام این خبر  گفت: استان البرز ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

ابوالفضل فلاح افزود: وجود منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام و دسترسی به خطوط راه‌آهن و نزدیکی به امکانات و زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل از ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با اشاره به اینکه استقرار 3.6 درصد صنایع کشور در البرز که 0.3 درصد مساحت کل کشور را دارا است این استان  را به استانی صنعتی تبدیل کرده است، گفت: البرز قطب دوم صنعت داروسازی، قطب دوم صنایع غذایی، قطب دوم صنایع آرایشی و بهداشتی و قطب سوم صنایع خودروسازی در کشور است و تنها شرکت سازنده توربین نیروگاهی در البرز فعالیت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته سرمایه‌گذاری ‌ایی از سوی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایرلند، ایتالیا، فرانسه و دیگر کشورها از جمله چین و ترکیه در البرز انجام شده است، افزود: حجم این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ بر 376 میلیون دلار است.

فلاح با اشاره به اینکه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در البرز راه‌اندازی شده و سرمایه‌گذاران در استان مورد حمایت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: اصل و فرع سرمایه‌گذاری در کشور تضمین شده و در صورتی که سرمایه‌گذاری تمایل به قطع همکاری و سرمایه‌گذاری داشته باشد می‌تواند تمامی سرمایه خود را به کشور خود منتقل کند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار