کد خبر: 780519
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی از طرح اتصال اینترنت روستا های این استان در سال جاری خبر داد.

بهمن حسین زاده گفت: درسال 95 یک هزار و ۳۴۱ روستای استان آذربایجان شرقی به اینترنت متصل می شوند .وی افزود: در سال گذشته‌ به بیش از ۵۰۰ روستا اینترنت ارائه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات در سال آینده راه‌اندازی می‌شود، اظهار داشت: تبریز به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده و قبل از سایر استان‌ها افتتاح خواهد شد

وی افزود: شبکه ملی سلامت و شبکه ملی آموزش هم یکی از زیرشاخه‌های این شبکه ملی است که با بهره‌برداری از آن، شبکه بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش استفاده خواهند کرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی اینترنت 1 هزار و 341 روستا در سال 95 خبر داد و گفت: در سال گذشته، به بیش از 500 روستا اینترنت ارائه شده است.

حسین زاده با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم ایجاد شده و آماده اتصال است، ابراز داشت: خانه‌های بهداشت و مدارس به شبکه ملی سلامت و آموزش متصل خواهد شد.

وی از حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌شرقی برای تولید برنامه‌های موبایلی و شبکه‌های اجتماعی خبر داد و گفت: این اداره کل با شهرداری تبریز تفاهم‌نامه ای به امضا رسیده تا گروه‌های متخصص در این زمینه فعالیت خود را آغاز کنند.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار