کد خبر: 780518
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهراز رتبه نخست استان بوشهر در زمینه ابتلا به بیماری دیابت در کشور خبر داد .

دکتر علیرضا رئیسی در همایش سفیران سلامت دانش آموزی افزود: 62 درصد مردم استان بوشهر چاق و در معرض ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه دیابت در وضعیت نامطلوبی قرار دارد افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده از هر 5 نفر بوشهری یک نفر به دیابت مبتلا است که استان بوشهر را در این زمینه جزو استانهای برتر و نخست معرفی کرده است.

رئیسی همچنین بیماریهای قلبی و عروقی را از جمله عوامل مرگ و میر در استان بوشهر ذکر کرد و گفت: با توجه به روند تغییر بیماریها از واگیردار به بیماریهای غیر واگیر، در زمان حاضر 42 درصد مرگ و میرهای این استان در اثر شیوع بیماریهای قلبی و عروقی استوی یادآور شد: همچنین از هر دو نفر یک نفر از افراد بالای 50 سال مبتلا به فشار خون هستند و از هر دو نفر مبتلا به فشار خون یک نفر از بیماری خود اطلاع ندارد و از هر دو نفر یک نفر از افرادی که از بیماری خود اطلاع دارد دارو را به درستی مصرف نمی کند .
وی با بیان اینکه افزایش سواد سلامت در سطح استان از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است تصریح کرد: برهمین اساس در هر خانواده بوشهری هر فردی که بیش از هشت کلاس سواد داشته باشد به عنوان سفیر سلامت خانوار معرفی می شود .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار