کد خبر: 780516
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
رئيس مركز تحقيقات هواشناسي كاربردي خراسان رضوي از افزايش 76 درصدي ميانگين بارندگي اين استان در فروردين ماه سال جاري نسبت به سال گذشته خبر داد.

دكتر سيد جواد رسولي با اشاره به اينکه در فروردين ماه امسال 67 ميلي متر بارش باران در خراسان رضوي داشته‌ايم، گفت: در اين مدت شهرستان هاي قوچان با 112 ميلي متر، نيشابور با 102 ميلي متر و كلات با 100ميلي متر به ترتيب بيشترين بارندگي در اين استان را داشته اند.

وي ميانگين بارندگي از ابتداي سال زراعي جاري تا پايان فروردين ماه امسال در خراسان رضوي را 178 ميلي متر ذكر كرد و افزود: اين ميزان نسبت به مدت مشابه در دوره آماري دو درصد افزايش و نسبت به سال گذشته دو درصد كاهش دارد.رسولي از افزايش 13 درصدي بارندگي در شهر مشهد نسبت به دوره آماري بلند مدت خبر داد و گفت: در سال زراعي جاري تاكنون 228 ميلي متر بارندگي در شهر مشهد داشته ايم كه نسبت به سال گذشته 16 درصد افزايش دارد. در اين مدت شهرستان هاي تايباد و گناباد به ترتيب شاهد بيشترين و كمترين ميزان بارندگي بوده اند.وي ميزان بارندگي شهرستان تايباد در سال زراعي جاري را 155 ميلي متر عنوان كرد و گفت: اين ميزان نسبت به دوره آماري بلندمدت 45 درصد افزايش داشته است.به گفته وي، پس از تايباد شهرستان هاي سرخس با 38 درصد و درگز با 24 درصد بيشترين افزايش بارندگي را در سال زراعي جاري داشته اند.

رئيس مركز تحقيقات هواشناسي كاربردي خراسان رضوي از كاهش 51 درصدي بارندگي در شهرستان گناباد در سال زراعي جاري نسبت به مدت مشابه دوره آماري خبر داد و افزود: ميزان بارندگي گناباد در سال زراعي جاري تاكنون 59 ميلي متر گزارش شده است.وي ادامه داد: پس از گناباد شهرستان هاي جغتاي و بردسكن به ترتيب با 27 و 24 درصد كاهش، كمترين بارندگي را در سال زراعي جاري نسبت به مدت مشابه دوره آماري داشته اند. ميانگين سالانه بارندگي در ايران 250 ميلي متر و در خراسان رضوي 211.1 ميلي متر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار