کد خبر: 780511
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
سیستم استریو تاکسی مغز در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجندراه اندازی و افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تجهیزات و دستگاه جراحی استریوتاکسی مغز و اعصاب برای راه‌اندازی این سیستم خریداری شده است.

کاظم قائمی گفت:  با یاری خداوند و برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده این سیستم فردا با حضور متخصصان آلمانی این امر محقق می‌شود.

وی گفت: با راه‌اندازی این سیستم مراجعه بیماران به بیمارستان‌های مرکز کشور که تاکنون به‌دلیل انجام نشدن این تکنیک صورت می‌گرفته است کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند اظهار امیدواری کرد: مرکز فوق‌تخصصی جراحی استریوتاکسی مغز بیمارستان امام رضا(ع) به‌عنوان یک مرکز ارجاعی شناخته می‌شود که مراجعه بسیاری از بیماران سایر نقاط کشور به بیرجند را در پی دارد.

قائمی با بیان اینکه کارگاهی نیز به‌منظور آموزش آماده کردن frameهای سیستم استریوتاکسی برگزار شده اظهار داشت: از مهمترین برنامه‌های این سفر شرکت در اتاق عمل و انجام جراحی استریوتاکسی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی به دیدار با پروفسور سمیعی برترین جراح مغز و اعصاب دنیا در شهر هانوفر اشاره کرد و اظهار داشت: افتخار می‌کنم که جزو معدود جراحان ایرانی هستم که در محضر پروفسور سمیعی شاگرد بوده و به‌رسم شاگردی بنا به آموزه‌های دینی و رعایت آداب تعلیم و تربیت اسلامی، دیدار با ایشان را وظیفه خود می‌دانم.

کاظم قائمی فوق‌تخصص مغز و اعصاب و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1390 موفق به اخذ فلوشیپ جراحی استریوتاکسی مغز گردید..

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار