کد خبر: 780504
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
مشاور پژوهشی مرکز علمی‌کاربردی شهرداری اهواز از راه‌اندازي نخستین مرکز ربات شهری کشور در استان خوزستان خبر داد.

پیمان شیرمردی، با بیان این‌که استان خوزستان و شهر اهواز ظرفیت راه‌اندازی سیستم ربات شهری را دارد، گفت: در مرکز آموزش عالی شهرداری اهواز طرحی تدوین شده است که در قالب آن مرکز تحقیقات ربات شهری برای نخستین‌بار در کشور راه‌اندازی و از ربات‌های شهری در خوزستان به‌صورت آزمایشی استفاده شود.

وی افزود: در این مرکز تحقیقاتی می‌توان از تمام پژوهشگران و محققان حوزه رباتیک دعوت و از توان علمی آن‌ها استفاده کرد؛ همچنین در این مرکز استانداردهای جهانی مبتنی بر فرهنگ و اقلیم منطقه طراحی می‌شود تا در مکانیزه‌کردن خدمات شهری و بالابردن کیفیت خدمات از ربات‌ها استفاده شود.

مشاور پژوهشی مرکز علمی‌کاربردی شهرداری اهواز با بیان این‌که ربات‌های شهری استانی با هدف خدمت به انسان و حفظ کرامت به کار گرفته می‌شوند، ادامه داد: در شهرهای بزرگ جهان و کشورهای توسعه‌یافته از رباتیک به‌عنوان همکار در کنار انسان استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در جهت کمک به انسان‌ و انجام کارهای سخت، طاقت‌فرسا، آلوده و تکراری استفاده می‌شوند، به‌طور مثال برای پاک‌کردن و تمیزکردن تیرهای عمودی برق پس از باران از توان ربات‌ها بهره گرفته می‌شود.

شیرمردی با اشاره به این‌که از ربات‌ها می‌توان در مسائل محیط‌زیست شهری استفاده کرد، گفت: دومین کاربرد ربات شهری، استفاده در سطل‌های زباله هوشمند است؛ تمیزکردن و بازکردن مجاری فاضلاب‌ها نیز از دیگر کاربردهای ربات‌های شهری است تا دیگر نیازی به دخالت انسان در پاک‌سازی شبکه‌ فاضلاب نباشد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار