کد خبر: 780354
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان از آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی تولید برق در دامغان خبر داد

 

سید علی‌اکبر صباغ با اشاره به اينکه این پروژه هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان آغاز می‌شود، گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث نیروگاه برق 10 مگاواتی خورشیدی در دامغان پیرو عقد تفاهم‌نامه در سمینار سرمایه‌گذاری اسفندماه سال گذشته در استانداری سمنان و از طریق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سمنان اعتبار پیش‌بینی‌شده برای اجرای این پروژه را 500 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: به دلیل ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وزارت نیرو، انرژی الکتریکی تولیدی توسط نیروگاه‌های انرژی نو را باقیمت مناسب و تضمینی خریداری می‌کند.

صباغ با اشاره به اهمیت احداث این نیروگاه برق ادامه داد: با ایجاد این نیروگاه و خرید برق آن از سوی وزارت نیرو، یکی از مسائل مهم موردتوجه در بنگاه اقتصادی به‌عنوان فروش محصولات حل خواهد شد.

وی با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی و وجود شبکه انتقال و فوق توزیع برق باقابلیت اطمینان و پایداری مناسب استان سمنان، این استان را از قابلیت‌های خوب منطقه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های نو به‌ویژه انرژی خورشیدی عنوان کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار