کد خبر: 780282
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
من خودم جزو افرادي بودم که زحمت کشيدم و از جان خود مايه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروي خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم، اما حالا من همان انسان هستم و مي‌گويم که همه آن دفاعيات و همه آن حمايت‌هاي من بيهوده بوده است.
پيروز مجتهدزاده، کارشناس مسائل سياست خارجي در گفت‌وگو با شبکه اطلاع‌رساني راه دانا با بيان اينکه بايد امروز بابت اتفاقات رخ داده و بدعهدي‌هاي امريکا به آقايان ظريف و روحاني تبريک گفت، اظهار داشت: برجام جز قهرمان بازي‌هاي اين آقايان حاصلي براي کشور و مملکت نداشت. اين کارشناس سياست خارجي در ادامه خاطر نشان کرد: آقايان براساس تساهل و تسامح همه حيثيت، منافع و دارايي ما را به باد دادند.
 
مجتهدزاده در ادامه تصريح کرد: اگر ما يک وزارت خارجه فعال، دانا و هوشيار داشتيم به دولت ايالات متحده امريکا تفهيم مي‌کرديم که دستگاه‌هاي امنيتي خودتان مسئوليت اعمال تروريستي را که امروز بابت آن اموال ايران را غارت مي‌کنيد، به عربستان و اتباع وابسته به آن نسبت داده‌اند، پس چگونه است که ايران در اين زمينه متهم شناخته مي‌شود و اموال ملت ايران به غارت مي‌رود. دستگاه‌هاي امنيتي امريکايي اعلام کردند که حتي يک نفر شيعه و ايراني در عمليات‌هاي تروريستي عليه امريکا شرکت نداشته‌اند، اما حالا با شعبده‌بازي‌هايي که امريکا و آل‌سعود راه انداخته‌اند، تاوان اين مسائل را از ما گرفته و ايران در اين ماجرا متهم مي‌شود؛ اين در حالي است که دستگاه ديپلماسي ما نيز نمي‌تواند جلوي اين تجاوزهاي بي‌حد و اندازه را بگيرد. اما صدافسوس که آقايان در وزارت خارجه فقط به دنبال قهرمان‌بازي‌هاي خودشان هستند. در چنين شرايطي يک عده انسان هم کنار گود نشسته‌اند و مي‌گويند بايد مجسمه ظريف را بسازيم. اين کارشناس مسائل بين‌المللي در بخش پاياني اظهارات خود عنوان کرد: سؤال من اين است که در اين برجام آيا دارايي‌هاي بلوکه شده ما به ما برگشت و آزاد شد؟ آيا تحريم‌ها به معناي واقعي و آزادي فعاليت‌هاي بانک‌هاي ايراني از بين رفت؟ من خودم جزو افرادي بودم که زحمت کشيدم و از جان خود مايه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروي خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم اما حالا من همان انسان هستم و مي‌گويم که همه آن دفاعيات و همه آن حمايت‌هاي من بيهوده بوده، چراکه الان حاصل کار را مي‌بينم که جز يک مشت نمايش‌هاي عوام‌فريبانه، چيزي به دست نيامده است.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
رجایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
2
2
دولت روحانی به محض بر سر کار آمدن راه چاره را در مذاکره با کشورهای جهان، لغو قطعنامه های شورای امنیت و رفع تحریم ها دید و به سرعت زمینه های این مذاکرات را در سطح وزیران امور خارجه فراهم کرد.

بعد از مذاکرات طولانی و طاقت فرسا، سرانجام پس از 23 ماه مذاکره، محمدجواد ظریف به همراه تیم مذاکره کننده اش، در روز سه‌شنبه 23 تیرماه 94 در وین پایتخت اتریش موفق به دستیابی به یک توافق جامع و نهایی با گروه ۱+۵، بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران شدند و حسن روحانی توانست یکی از مهمترین چالش های دولت و کشور را بعد از گذشت 2 سال پشت سر بگذارد.

دولت روحانی توانست با فرجام رساندن برجام تمام قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران را لغو کند و پرونده پی ام دی در آژانس بین‌المللی انرژی را نیز ببندد و در عین حال جهان حق غنی‌سازی اورانیوم ما را به رسمیت بشناسد. بعد از این توافق، صادرات نفتی ایران از یک میلیون به دو میلیون بشکه افزایش یافت و قسمت اعظم سپرده‌های ارزی کشور آزاد شد، کشتیرانی و بیمه‌ها نیز تقریبا به حالت قبل از تحریم ها بازگشتند و به صورت کلی در حال حاضر تمام بخش‌های علمی، فنی، پژوهشی، بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی، محیط زیستی ... از این توافق بهره می برند.

در حوزه سیاست خارجی نیز سیاست خارجی ایران از یک سیاست منفعل به سیاستی فعال تبدیل شد و سیاست ایران هراسی برخی کشورها به قهقرا رفت، به طوری که در شرایط حساس فعلی منطقه، ایران به یکی از بازیگران اصلی آن تبدیل شده و قدرت های بزرگ جهانی به این نتیجه رسیدند که حل مشکل منطقه بدون حضور ایران امکان پذیر نخواهد بود.

ترافیک های دیبلماتیک در تهران به واسطه سفرهای مقامات بلند پایه کشورهای تأثیر گذار جهان به ایران و سفرهای هدفمند مقامات ایرانی به کشورهای جهان و منطقه و دست یابی به توافقات مختلف در زمینه های سیاسی، اقتصادی و... از دستاورد های برجام در این حوزه بوده است. بازگشت شرکت های مطرح خودروسازی دنیا به ایران و تلاش آنها برای انعقاد قرارداد به شرطی که تکنولوژی و سرمایه نیز همزمان با همکاری مشترک به کشورمان وارد شود در حالی که در گذشته چنین شرایطی وجود نداشت و این امر باعث شد ما پس از تحریم ها و رفتن شرکت های خودروسازی دنیا از ایران از این موضوع متضرر شویم؛ از دیگر نکات برجسته عملکرد دولت است.

انعقاد قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس نو در حالی که پس از 37 سال تحریم های صنعت هواپیمایی و هوایی برداشته شد، تلاش شرکت هواپیمایی بوئینگ آمریکا برای همکاری با ایران، بازگشت شرکت های هواپیمایی مطرح دنیا به آسمان کشورمان که موضوع حمل و نقل را بشدت پررونق خواهد کرد و کشورمان را از مزایای این امر منتفع، از دیگر مواردی است که می توان در پروسه بررسی عملکرد دولت و تحقق برجام به آن اشاره کرد.


در حوزه اجتماعی و سیاسی نیز نتیجه انتخابات 7 اسفند 94 مجلس شورای اسلامی میزان امید و مقبولیت این روند را در میان مردم روشن کرد.

همه این ها در شرایطی است که بنا به گفته رئیس جمهور، تنها 3 ماه از اجرای برجام گذشته است. طبیعی است که این روند روز به روز پیشرفت خواهد کرد و در صورت به وجود نیامدن مشکل در روند اجرای آن از سوی افراطیون، اتفاقات بزرگی را در آینده رقم خواهد زد. روندی که فقط در دولت یازدهم 22 ماه مذاکره آن طول کشید طبیعتاً به بار نشستن ثمرات و نتایج آن نیاز به زمانی به مراتب بیشتر از 22 ماه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
رجايي جان
تو كه راست مي گوئي
ولي لعنت به هر چه دروغگوست !!!
قبوله عزيزم ؟!

ههههههههههههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
جناب رجايي :
گفته هاي سايت جماران را در اينجا . كپي / پيست كرده اي و فكر مي كني كه شلغم ميرزا شده اي ؟!

اصلا" شما جماعت مفسديه كارمند امپراتوريه . سوادي هم داريد كه بجز كپي / پيست كردن از سايتهاي زنجيره اي اهالي مافيا . چيزي را هم بدانيد و آن را بيان كنيد ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
3
2
ما که تاحالا اسم این اقا را به عنوان کارشناس ویا مدافع ویا مخالف برجام از اول مذاکرات تا کنون نشنیده ایم چطور ادعا کرده که زحمت کشیده وچه مایه ای را گذاشته؟ادعای توی خالی بیش نیست،اقای ظریف کاربلد است ونیاز به کار شناسان دم دمی مزاج امثال این اقار واقعا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
تو چي را شنفته اي كه اين يكي را بشنفي !!!

اصلا" شما جماعتي كه 25 را از 13 كوچكتر مي دانيد . حرف شنو هم هستيد ؟!!!

هههههههههههههههه
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
2
4
اقای مجتهد زاده اولا تو ...کردی که به برجام رای موافق دادی . ثانیا تو ... خوردی و ... زیادتری را انجام دادی که به رای خودت هم ارزش قایل نیستی.
نتیجه اینکه هرچه بیسواد و ... است در وزارت امور خارجه جمع شدند وای به حال مملکت
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
1
6
عالي است پذيرش اشتباه نشانه عقل و انصاف است اميدوارم همه انهايي كه متوجه كلاه گشاد امريكا روي سر تيم ديپلماسي و كلاه گشاد دولت روي سر مردم شده اند بي توجه به ملاحظات سياسي حقيقت را بگويند و از خسران بيشتر جلوگيري كنند
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
3
2
اتفاقاً اگر در مدّت عمرت یک کار درست کرده باشی همین دفاع از برجام است
پیروز مجتهدزاده
|
United Kingdom
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
وقتی انسان با مشتی مردم عوام طرف شود نمی تواند انتظار شنیدن بحث فهمیده و مودبانه را نباید داشته باشد.

من کی گفتم و نوشتم که از "برجام" حمایت کردم؟ وقتی این عوام فرق بین مذاکرات و برجام را نمی دانند و علیرغم دقت در کلام من یکی از این دو اصطلاح را به جای آن دیگری استفاده می کنند نتیجه کار نمی تواند جز این بی نزاکتی فشرده باشد. ای دانشمندان کم نظیر جهان که اجازه نمی دهید جامعه ما از این التهابات ناشی از نادانی رهایی یابد آنچه من گفتم این بود: من بسیار متاسف هستم که از آغاز مذاکرات هسته ای با تمام وجودم در سطح ملی و بین المللی از آن (از مذاکرات) حمایت کردم و اکنون که دست آورد آن مذاکرات را به صورت برجام می بینم سخت پشیمانم از حمایت های خودم. حال خلایقی پیدا می شوند که "مذاکرات" را "برجام "می نویسند و می شنوند و می خوانند و قبول می کنند و تکرار می کنند گوینده اصلی را چه گناهی است که باید از مشتی عوام سرگردان باید ناسزا بشنود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
آیا این نظر مربوط به خود پروفسور مجتهد زاده هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
دکتر مجتهدز اده بخدا یه نابغه هست من مطالب خوب ایشان را دنبال کردم با واقعیت نزدیک هست دانشمندوصاحب نظر در دونیا هست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار