کد خبر: 780256
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
درخواست جمعيت مبارزه با دخانيات از سازندگان يك سريال
مدير اجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران از ارسال نامه‌هاي جداگانه به علي جنتي، وزير ارشاد و حسن فتحي، كارگردان سريال شهرزاد خبر داد و از بي ‌توجهي به ماده سوم قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات در ساخت اين سريال انتقاد كرد.
بهنام صدقي
به گزارش «جوان»، متأسفانه سالياني است كه ما در فيلم‌هاي سينمايي توليد شده در كشورمان مي‌بينيم كه سكانس‌هاي قبيح سيگار كشيدن، استعمال دخانيات، مصرف موادمخدر و يك سري رفتار‌هاي خشونت‌‌آميز و واهي در پي همين استعمال سيگار از سوي هنرمندان كشور پخش مي‌شود. يكي از اصلاحاتي كه بايد آن را فرياد كرد، مشكل كشيدن سيگار در فيلم‌‌ها است. اين مسئله فوق‌العاده حائز اهميت است تا جايي كه مدير اجرايي جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات ايران نيز از بي ‌توجهي به ماده سوم قانون جامع كنترل و مبارزه ملي با دخانيات در ساخت اين سريال انتقاد كرده و ضمن اشاره به متن ماده سوم قانون جامع كنترل دخانيات مبني بر ممنوعيت هر نوع تبليغ، تصويب، حمايت مستقيم و غيرمستقيم يا تحريك افراد به استفاده از دخانيات اظهار كرد: جمعيت مبارزه با دخانيات، دي ماه سال گذشته نسبت به نشان دادن مكرر صحنه‌هاي استفاده از سيگار در سريال شهرزاد واكنش نشان داد و به كارگردان آن و همچنين شخص وزير ارشاد نامه‌‌اي فرستاد و اعتراض خود را نسبت به آن اعلام كرد.

به گزارش «ايسنا»، در بخشي از متن نامه جمعيت مبارزه با استعمال دخانيات خطاب به حسن فتحي، كارگردان سريال شهرزاد آمده است: «به استحضار مي‌رساند با توجه به كاهش سن مصرف مواد دخاني علي‌‌الخصوص استعمال قليان كه متأسفانه قبح آن در اكثر خانواد‌ه‌ها از بين رفته است و نظر به رسالت كارگردان‌ها و تهيه‌‌كنندگان توليدات فرهنگي از جمله فيلم‌‌هاي سينمايي، سريال‌‌هاي تلويزيوني و شبكه خانگي مي‌‌توانند با حذف صحنه‌هاي استفاده از دخانيات بدون اينكه خدشه‌‌اي در پيام يا محتواي مورد نظر ايجاد كنند، در جذب مخاطب اثر خوب داشته باشند، ولي متأسفانه شاهد صحنه‌هاي مصرف مواد دخاني توسط شخصيت‌‌هاي مثبت و منفي بازيگران هستيم. اين صحنه‌ها براي مخاطب خصوصاً كودكان و نوجوانان (دختر و پسر) به دليل حضور افراد مشهور و شناخته شده جذاب خواهد بود. بنابراين از آن برادر بزرگوار كه مسئوليتي سنگين در قبال جامعه داريد، درخواست مي‌‌شود براي آگاه سازي از مضرات مصرف مواد دخاني كه متأسفانه دروازه ورود به ديگر اعتيادها است و عدم تشويق ناخواسته جوانان و خانواده‌ ها، استعمال مواد دخاني را در كليه صحنه‌ها حذف فرماييد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار