کد خبر: 780252
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
دبير نخستين جشنواره فيلم مدافعان حرم:
جبهه مقاومت در برابر گروه‌هاي تروريستي كه از بهترين ابزار سينمايي و رسانه‌اي استفاده مي‌كند، كمترين بهره را از اين ابزار تأثير‌گذار برده است.
به گزارش «جوان»، حميد يادروج با بيان اين مطلب درباره برگزاري نخستين جشنواره فيلم مدافعان حرم در گفت‌وگو با برنامه كوبه راديو فرهنگ به زمان برگزاري اين جشنواره اشاره كرد و گفت: اين جشنواره در سطح ملي و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاري فارس و با همكاري مؤسسه فرهنگي هنري كتيبه نواي فاطمي همزمان با نيمه شعبان برگزار مي‌شود. وي افزود: افتتاحيه اين جشنواره همزمان با روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و اختتاميه آن ۵ خردادماه در ايوان شمس برگزار مي‌شود و برگزيدگان اين جشنواره معرفي مي‌شوند. وي در ادامه بيان كرد: مهلت اوليه ارسال آثار تا ۳۱ فروردين ماه بود كه به دليل استقبال بي‌نظير فيلمسازان، زمان ثبت‌نام و ارسال فيلم تا دهم ارديبهشت ماه تمديد شد.

دبير نخستين جشنواره فيلم مدافعان حرم تأكيد كرد: تعداد آثار ارسال شده به دبيرخانه تا ۳۱ فروردين ماه به ۳۲۰ فيلم رسيده است كه بيش از انتظار بود و هنرمندان و فيلمسازان استقبال خوبي از اين جشنواره داشتند. وي در پاسخ به اين سؤال كه چه احساسي كرديد كه اين جشنواره را با اين موضوع راه اندازي كرديد، بيان كرد: گروه‌هاي تروريستي همچون داعش كه تفكري متحجرانه دارند، به بهترين شيوه ممكن از سينما و رسانه استفاده مي‌كنند و كليپ‌ها و فيلم‌هايي براي ايجاد رعب و وحشت با استفاده از مدرن‌ترين ابزار روز تكنولوژي مي‌سازند، اما در مقابل جبهه مقاومت از اين ابزار كمتر استفاده مي‌كند. يادروج با بيان اينكه جبهه مقاومت از ابزار سينما و رسانه كمترين بهره را برده است، بيان داشت: بخشي از اين موضوع در ابتداي كار به دليل مصالح نظام بوده، اما حالا كه اين موضوع به اندازه كافي مطرح و رسانه‌اي شده است، بايد به آن پرداخت. در واقع هدف از برگزاري اين جشنواره هم توجه ويژه به استفاده از ابزار سينمايي و رسانه‌اي و جلب توجه به مقوله ارزشمند مدافعان حرم است. اين فعال فرهنگي بيان كرد: كساني كه در دفاع از حرم حضرت زينب سلام‌الله عليها شهيد و يا جانباز مي‌شوند، بايد به مردم معرفي شوند. اكثر مردم با موضوع دفاع از حرم آشنا هستند، اما براي آن تعدادي كه با اين موضوع آشنايي لازم را ندارند بايد در سطح جامعه آگاهي‌بخشي و اطلاع‌رساني كرد. وي در پايان به اهميت نماهنگ كه يكي از بخش‌هاي اين جشنواره است، اشاره كرد و گفت: نبايد از اهميت نماهنگ غافل شد؛ چرا كه گاهي يك نماهنگ ۳، ۴ دقيقه‌اي مي‌تواند تمام نگاه‌ها را به سمت خود جلب كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار