کد خبر: 780106
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
تنها 10 روز ديگر تا برپايي بيست و نهمين نمايشگاه كتاب تهران در مجموعه «شهر آفتاب» باقي است، اما هنوز تا آماده سازي راه زيادي باقي مانده است.
بيست و نهمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به زودي كار خود را در مجموعه «شهر آفتاب» آغاز مي‌كند؛ مجموعه‌اي كه بناست تجربه‌اي جديد در برپايي نمايشگاه كتاب باشد و طبق گفته مسئولان قرار است تا پنج سال ميزباني نمايشگاه را بر عهده داشته باشد. براي اينكه بدانيم نمايشگاه در چه وضعي قرار دارد، به «شهر آفتاب» رفتيم تا خود از نزديك شاهد روند اجرايي آماده‌سازي نمايشگاه كتاب باشيم. اين پروژه نمايشگاهي در جنوب شهر تهران در زميني به مساحت 138 هكتار در مجاورت مرقد مطهر امام خميني(ره) و به فاصله اندكي از فرودگاه امام خميني(ره) در مسير اتوبان تهران - قم واقع شده است كه از چهار بخش اصلي نمايشگاه‌ها، مركز تجارت، مركز اقامتي و بخش خدمات و پشتيباني تشكيل شده است. سالن‌هاي نمايشگاهي همچنان در حال آماده شدن است و فقط پارتيشن‌ها نصب شده و درب‌هاي شيشه‌اي در حال آماده شدن است و كارگران در حال فعاليتند. سالن‌هاي سه قلو هم وضعيت‌شان مشابه است و هنوز تا آماده شدن فاصله زيادي دارند. چادرهاي زيادي كه براي چهار بخش دانشگاهي، بين‌الملل، كودك و نوجوان و آموزشي تدارك ديده شده در حال آماده سازي است، برخي چادرها فقط اسكلت‌شان برپا شده و برخي ديگر چادرشان آماده شده، اما درون همه چادرها فقط يك فضاي خالي مي‌بينيم كه با توجه به اينكه تنها 10 روز ديگر نمايشگاه آغاز مي‌شود، جاي ترديد است كه چادرها آماده مي‌شود يا نه؟!  يك نكته مهم براي مكان نمايشگاه كتاب، بحث سايبان است، با توجه به اينكه شهر آفتاب در مرحله آماده‌سازي است و فضاي سبز مناسبي ندارد بايد فكر مناسبي براي اين موضوع مي‌شد. زيباسازي محيطي هم يكي ديگر از مسائل است كه خيلي به چشم نمي‌آيد و جاي كار زياد دارد. متروي «شهر آفتاب» با حضور شهردار تهران در هفته گذشته افتتاح شد، اما هنوز جابه‌جايي مسافر انجام نگرفته است.

شهر آفتاب قرار است به قول مسئولان ميزبان خوبي براي بزرگ‌ترين نمايشگاه فرهنگي كشور باشد، اما ترديدها اينجا شروع مي‌شود كه فقط 10روز به برپايي نمايشگاه مانده و هنوز غرفه‌سازي به شكلي كه بايد و شايد انجام نگرفته است و هنوز ناشران غرفه‌هاي خود را تحويل نگرفته‌اند و همين باعث مي‌شود كه اما و اگر‌ها در خصوص برپايي با‌كيفيت نمايشگاه در شهر آفتاب بالا بگيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار