کد خبر: 779944
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
تخلفي ديگر در برداشتن رآکتور اراک
رآکتور اراک نبايد برداشته مي‌شد، مگر اينکه رآکتور جديد ساخته و کار گذاشته مي‌شد که متأسفانه هنوز توافقي نشده، چين قبول نکرده و اين تخلف است.
به گزارش فارس، اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگويي با اشاره به گفته‌هاي قبلي مقامات کشورمان مبني بر تحول اقتصاد بعد از توافق هسته‌اي، گفت: مردم و مسئولان براساس بيانات تيم مذاکره‌کننده و آقاي روحاني به دنبال اين بودند تا اين اقدامات صورت گيرد ولي بعد از سه ماه که از توافق مي‌گذرد، مي‌بينيم که چنين اقدامي نشده است. عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: ما قبل از عيد جلسه‌اي برگزار کرديم و از وزارت اقتصاد، بانک مرکزي و آقاي عراقچي و نفرات ديگري دعوت کرديم و نمايندگان در کميسيون سؤال کردند تا مسئولان بگويند چقدر از پول‌هاي ما آزاد شده است.

کوثري پاسخ به اين پرسش را ناظر بر پول‌هاي جمهوري اسلامي ايران در بانک‌هاي خارج عنوان کرد و گفت: بايد گفت هنوز چيزي وارد نشده و گفته مي‌شود که پول‌ها در بانک‌هاي خارج است ولي واقعيت اين است که نمي‌توان عملياتي انجام داد و امريکا اذعان کرد تا زماني‌که آنها اجازه ندهند، بانک‌ها چنين اجازه‌اي ندارند. وي تصريح کرد: تا زماني‌که امريکا با صراحت اعلام نکند، اين مسئله همچنان وجود دارد و اين ارقام در مقابل رقم‌هايي که مسئولان عزيز ما گفتند، بسيار فاصله دارد و قول‌هايي که بعد از توافق و برجام دادند عملي نشده، ما نمي‌خواهيم زحمات تيم مذاکره‌کننده را ناديده بگيريم ولي نتيجه بايد براي مردم ملموس باشد.  اين نماينده مجلس با اشاره به گزارش سه بخشي اجراي برجام که در کميسيون امنيت ملي بررسي شده است، گفت: هم اينک تخلفي صورت گرفته يعني رآکتور اراک نبايد برچيده مي‌شد، مگر اينکه رآکتور جديد طراحي و ساخته و کار گذاشته مي‌شد که متأسفانه هنوز توافقي صورت نگرفته و چين قبول نکرده است. کوثري در پايان افزود: تيم بازرسي بايد اين مسئله را به مردم گزارش دهند؛ مورد ديگر، تعهدات متقابل است و سومين قسمت گزارش نيز چالش‌هاست که به شکلي در گزارش آمده که گويي مردم ايران مقصر بودند.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
اقای کوثری"داستان تمام نشده ست"
اکنون داستان جدید"خارج کردن اب سنگین "با کلاه جدید "خرید اب سنگین امریکا از ایران ست.اقای ظریف اگر در مبادلات جدید یکطرفه به امید روال
بانکی "شکست دیگری بر پیکر ایران واردکنید"واکنش ملت در مقابل شما وزیر محترم "چه می باید باشد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
0
چین نپذیرفت؟چین در زمان تحریمها بدنبال انواع قراردادبا ایران بوده حالا که برای چینی ها ایران شده کویت نپذیرفته؟یک دروغی بگویید که مردم باور کننداقایان مخالف
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار