کد خبر: 779891
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
رهبر معظم انقلاب اسلامي:
امروز حزب‌الله پیکره رشید خود را در دنیای اسلام نشان می‌دهد و بیانیه یک دولت فاسد وابسته توخالی پوک علیه آن اهمیتی ندارد
حضـرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبـر معظم انقلاب اسلامي روز چهارشنبه در ديدار هزاران نفر از اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان سراسر كشور، يكي از عرصه‌هاي مهم رويارويي نظام جمهوري اسلامي با جبهه استكبار را موضوع جوانان دانستند و تأكيد كردند: جبهه مقابل نظام اسلامي به دنبال تغيير هويت ديني و انقلابي جوان ايراني و گرفتن اميد، نشاط و انگيزه از آنان است و تنها راه مقابله با اين رويارويي پنهان و پيچيده، تربيت جواناني «متدين، انقلابي، پاكدامن، مصمم، هوشيار، پرانگيزه، اميدوار، انديشه‌ورز، شجاع و فداكار» به عنوان «افسران جنگ نرم» است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي اين ديدار، جوانان را به بهره‌گيري از فرصت بسيار مغتنم ماه رجب و سپس ماه‌هاي شعبان و رمضان توصيه كردند و گفتند: اين سه ماه، «بهار معنويت» هستند و جوانان كه در بهار عمر قرار دارند، مي‌توانند از اين فرصت گرانبها براي تقويت بُعد معنويت‌گرا در خود، استفاده كنند.
 
كوتاه بياييم مخالفت‌ها را گسترش مي‌دهند
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس با برشمردن برخي عرصه‌هاي درگيري نظام جمهوري اسلامي با جبهه استكبار به سركردگي امريكا و صهيونيسم، افزودند: استقلال كشور اعم از استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي يكي از اين عرصه‌هاست زيرا قدرت‌ها با هر كشوري كه بخواهد در مقابل سلطه و نفوذ بيگانگان بايستد و از استقلال خود دفاع كند، مقابله خواهند كرد. ايشان موضوع پيشرفت را يكي ديگر از موارد درگيري نظام اسلامي با جبهه استكبار دانستند و فرمودند: قدرت‌هاي جهاني در مقابل هر كشوري كه بخواهد بدون اتكا به آنها به پيشرفت دست يابد، مي‌ايستند زيرا چنين پيشرفتي براي ديگر كشورها و ملت‌ها «الگوساز» خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامي يكي از اصلي‌ترين انگيزه‌هاي قدرت‌هاي استكباري براي صف‌آرايي در مقابل توانايي ايران در دستيابي به دانش هسته‌اي را همين موضوع خواندند و تأكيد كردند: اگر در مقابل اين قدرت‌ها كوتاه بياييم، قطعاً مخالفت خود را با پيشرفت‌ها در حوزه‌هاي زيست‌فناوري، نانو و ديگر رشته‌هاي علمي حساس گسترش خواهند داد، زيرا آنها با هرگونه پيشرفت علمي، اقتصادي و تمدني جمهوري اسلامي ايران مخالف هستند.
  
سبك زندگي غربي، نخبه تسليم‌پذير بار مي‌آورد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، «حضور قدرتمند ايران در منطقه غرب آسيا و جهان»، «موضوع فلسطين»، «موضوع مقاومت» و «موضوع سبك زندگي
ايراني- اسلامي» را از ديگر عرصه‌هاي اختلاف جبهه استكبار با نظام اسلامي دانستند و خاطرنشان كردند: اگر در كشوري، سبك زندگي غربي رواج پيدا كند، نخبگان آن جامعه به افراد تسليم‌پذير در مقابل سياست‌هاي استكبار تبديل خواهند شد. ايشان به موضوع «جوانان» به عنوان يكي از مهم‌ترين عرصه‌هاي اختلاف، اشاره كردند و گفتند: اكنون در موضوع جوانان، يك جنگ نرمِ زيرپوستي و فراگير ميان جمهوري اسلامي ايران از يك طرف و امريكا و صهيونيست‌ها و دنباله‌روهاي آنها از طرف ديگر، در جريان است.
  
نتيجه لبخند به دشمن در جنگ سرد مشخص است
رهبر انقلاب اسلامي، جوانان دانش‌آموز و دانشجو را افسران اين جنگ خواندند و افزودند: در اين جنگ نرم، مي‌توان دو افسر با دو هويت متفاوت متصور شد كه نتيجه اين جنگ بر اساس هويت افسران متفاوت خواهد بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه جنگ نرم خطرناك‌تر از جنگ سخت است، به برخي ياوه‌گويي‌هاي دشمنان اشاره كردند و افزودند: برخي اوقات ما را تهديد به جنگ سخت و بمباران مي‌كنند كه اين سخنان، غلط زيادي است، زيرا زمينه و جرئت آن را ندارند و اگر هم احياناً چنين كاري انجام دهند، تودهني خواهند خورد.
ايشان با اشاره به اينكه هم‌اكنون جنگ نرم بر ضد نظام اسلامي در جريان است و ما بايد به‌جاي دفاع صِرف، حمله نيز انجام دهيم، گفتند: اگر در قرارگاه و سنگرها، افسراني متدين، انقلابي، مصمّم، هوشيار، پركار، صاحب انديشه، شجاع و فداكار داشته باشيم، مي‌توان نتيجه گرفتن در اين نبرد را حدس زد. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اما اگر در اين جنگ نرم، افسراني تسليم‌پذير، فريب خور، اعتمادكننده به لبخند دشمن، بي‌انگيزه، بي‌فكر، بي‌اعتنا به سرنوشت خود و ديگران و سرگرم غرايز، در قرارگاه و سنگرها باشند، نتيجه نبرد كاملاً مشخص است.
 
اصرار بر تدين و پاكدامني را تعصب و تحجر نخوانيد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: در جنگ نرم، دو افسر با دو هويت متفاوت مي‌تواند وجود داشته باشد؛ يك افسر كه مورد پسند جمهوري اسلامي است و يك افسر كه مورد پسند جبهه استكبار است و حضور هر يك از اين دو نوع افسر مي‌تواند سرنوشت نبرد را تغيير دهد.
ايشان با تأكيد بر اينكه اصرار بر «تدين، پاكدامني و پارسايي جوانان» و «پرهيز آنان از سرگرم شدن به غرايز» را نبايد تعصب و تحجر خواند، گفتند: غربي‌ها به‌ويژه امريكايي‌ها به‌دنبال آن هستند تا جوان ايراني، عنصري بي‌ايمان، غير شجاع، بي‌انگيزه، بي‌تحرك، نااميد، خوشبين به دشمن و بدبين به فرمانده و عقبه خود باشد، اما نظام اسلامي به‌دنبال تربيت جواناني در نقطه مقابل خواست جبهه استكبار است. رهبر انقلاب اسلامي، انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزي و دانشجويي را به اهتمام براي تربيت جواناني با شاكله و هويت ديني و انقلابي و گسترش اين روحيه به همه همسالان خود، توصيه مؤكد كردند و افزودند: همانگونه كه ما براي حركت علمي و ديني و انقلابي جوانان كشور برنامه‌ريزي بلندمدت داريم، دشمن نيز برنامه‌ريزي بلندمدت دارد و راه مقابله با آن، گسترش كمي و كيفي جوانان انقلابي و متدين و ايستادگي و ثبات قدم آنان است.
 
آموزش و پرورش به تشكل‌هاي انقلابي ميدان دهد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس به وظايف مسئولان در قبال جوانان اشاره كردند و با تأكيد بر اينكه آموزش و پرورش از مديريتي متدين برخوردار است و بايد از اين فرصت استفاده كرد، فرمودند: بايد در مدارس علاوه بر اهتمام بر امور درسي دانش‌آموزان، با برنامه‌ريزي صحيح، فرصت پرداختن آنان به كارهاي انقلابي نيز فراهم شود تا نسل جوان، نسلي انقلابي به بار‌ آيد. ايشان مسئولان آموزش و پرورش را به ميدان دادن به تشكل‌هاي انقلابي و متدين همچون اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان و بسيج دانش‌آموزي توصيه كردند و افزودند: شنيده شده است در برخي مدارس با كارهاي انقلابي مخالفت مي‌شود كه آموزش و پرورش بايد با اين رويكرد برخورد كند. رهبر انقلاب اسلامي، محيط جواني كشور را محيطي «اميد بخش» خواندند و تأكيد كردند: با وجود عوامل مختلف انحراف و جبهه وسيع دشمني‌ها، اكنون در كشور، جواناني مؤمن، انقلابي، اهل توسل، اهل پياده‌روي اربعين، اهل قرآن، اهل اعتكاف و اهل ايستادگي در ميدان‌هاي انقلاب داريم كه بايد سپاسگزار خداوند متعال بود.
 
حزب‌الله لبنان همچون خورشيد مي‌درخشد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، وجود چنين جواناني در كشور را بسيار با عظمت دانستند و با تأكيد بر اينكه بعد از گذشت ۳۷ سال، جبهه استكبار نتوانسته است جمهوري اسلامي ايران را از بين ببرد يا مانع رشد و قدرت آن در منطقه شود، فرمودند: با وجود تهديدهاي عملي و تبليغاتي فراوان، امروز حزب‌الله لبنان پيكره رشيد خود را در دنياي اسلام نشان مي‌دهد و محكوميت آن در يك ورق پاره به‌وسيله دولتي فاسد، وابسته، توخالي و پوك، هيچ اهميتي ندارد. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شكست رژيم صهيونيستي از حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه و مقايسه اين پيروزي با شكست ارتش‌هاي قوي سه كشور عربي از رژيم‌صهيونيستي تأكيد كردند: حزب‌الله و جوانان مؤمن آن همچون خورشيد مي‌درخشند و مايه افتخار دنياي اسلام هستند. رهبر انقلاب اسلامي، ذات حركت‌هاي حقيقت‌محور را رو به رشد و بالنده خواندند و افزودند: حقيقت ممكن است با سختي‌هايي روبه‌رو شود اما در نهايت پيروز خواهد شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي شرط اصلي پيروزي حقيقت را ايستادگي افسران جنگ نرم در برابر مشكلات دانستند و تأكيد كردند: حقيقت متعلق به جوانان است و به لطف خداوند روزي فرا خواهد رسيد كه مشكلات به‌تدريج از بين خواهند رفت و جوانان در قله قرار خواهند گرفت. پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين حاج‌‌علي‌اكبري نماينده‌ مقام‌معظم‌رهبري در اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي‌ دانش‌آموزان با بيان گزارشي از فعاليت‌هاي اين تشكل گفت: آرمان امروز ما تربيت دانش‌آموزاني در تراز انقلاب اسلامي است و بر همين اساس، تربيت انقلابي با بهره‌گيري از معارف علوي سرلوحه همه برنامه‌هاست. همچنين دو نفر از دانش‌آموزان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان در سخناني نظرات و دغدغه‌هاي خود را در خصوص فعاليت‌هاي دانش‌آموزي و مسائل جوانان و تعليم و تربيت در مدارس كشور بيان كردند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
0
0
ای سلیمان حیدری میخروشی،بخروش تا نهال هایت تناور و شاداب گردنند و پیرانت جوان گردنند.
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
0
1
باسمه تعالی شانه
مقام معظم رهبری در بیانات سراسر سوز و حکمت آمیز خود ، با دلی پر از خون ، در دیدار با انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور مطالب مهمی را ایراد فرمودند که باید همه ملت ، بخصوص هر سه قوا و همه مسئولین ، طی مدت زمان کوتاهی به آن پرداخته و همه آنها را ، بدون استثناء ، اجرائی نمایند که به بعضی سرفصلهای آن میپردازیم :

1 -"كوتاه بياييم مخالفت‌ها را گسترش مي‌دهند" مگر ملت ایران در طول سی و چند سال عمر با برکت انقلاب اسلامی بارها این مطلب را تجربه ننموده است!!! باز هم آزمون وحطا ؟!!!
دیگر آزمون و خطایی در کار نیست .
کوتاه آمدن نباید در هیچ زمینه ای باشد و الا ملت به تکلیف خود عمل خواهد نمود .

2 - "سبك زندگي غربي، نخبه تسليم‌ پذير بار مي‌آورد"
همه و همه باید توجهی خاص به این نکته مهم و اساسی و گوهر گرانبها داشته باشیم که اگر می خواهیم به اهداف ناب جمهوری اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم ، سبک زندگی را باید سبک زندگی اسلامی ، همانگونه که ائمه اطهار علیهم السلام برای ما تعریف نمودند ، قرار داده و به پیش ببریم ؛ چرا که سبک زندگی غربی ، قرار نیست خمینی ها و خامنه ای ها و شهید بهشتی ها و شهید مطهری ها و مفتح ها و شهید صدوقی ها و دستغیب ها و شهید رجائی ها و باهنرها و شهید باکری ها و همت ها و .... را به ما تحویل دهد تا در مقابل دشمن خدا و دشمن دین خدا سر تسلیم فرود نیآورند ؛ بلکه حتی نخبه های ما نیز در مقابل دشمن خدا سر تعظیم و تسلیم را فرود آورده و می آورند . مگر در این زمینه نیز تجربه ها نکردیم و ندیدیم که در اعصار گذشته چه بر سر اسلام و بشریت آوردند که از حد و حصر خارج است . باز در این زمینه نیز آزمون و خطا؟!!!

3 - "نتيجه لبخند به دشمن در جنگ سرد مشخص است"
مگر در زمانهای متمادی و در اعصار گذشته ، بخصوص چند دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی مشاهده نکردیم که نتیجه لبخند به دشمن در جنگ سرد ، چه نتایجی را در بر داشته است؟؟!!!
چرا مسئولین نظام اسلامی که بر کرسی هایی که بر موج خون شهدا سوار است تکیه زده اند ، به این امر مهم و حیاتی توجه خاص و ویژه نمی نمایند که این بار مسئولیت ، مسئولیتی که در برابر ملت و خون شهدا و این پا برهنگان و مستضعفین و ... باید هم در این دنیا پاسخگو باشند و هم در سرای دیگر که خداوند فرمود "وقفوهم انهم مسئولون" ، توجه نمی نمایند؟!!! فاین تذهبون !!؟؟؟

4 - "اصرار بر تدين و پاكدامني را تعصب و تحجر نخوانيد"
چه شده است که عده ای غرب زده و غرب گرا و مرفهین بی درد به قول امام خمینی عزیز که رحمت و برکات خداوندی بر او باد ، اصرار بر تدین و پاکدامنی را تعصب و تحجر می خوانند و در مقابل حق و حقیقت ، گردن کشی نموده و در مقابل دین خدا قد علم نموده اند .
امروز به آن فراز وصیت خمینی روح خدا رسیده ایم که فرمود "من در میان شما باشم یا نباشم ، به همه شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب بدست نا اهلان و نا محرمان بیافتد" چرا که نتیجه این امر را امروز بوضوح شاهدیم که چه اتفاقی برای انقلاب و اسلام مسلمین و دین خدا در حال رخ دادن است !!!
بیش از این به هیچ وجه نباید گذاشت که این حرکت سوء ادامه پیدا کند ، چرا که بیش از این مظلومیت و تنهایی ولی فقیه زمان و رهبرمان حضرت امام خامنه ای را نمی توانیم شاهد باشیم .

5 - "آموزش و پرورش به تشكل‌هاي انقلابي ميدان دهد"
تا کی شاهد فعالیتهای ضد دینی و پیشرفت نقشه های ضد انقلاب و دشمن های قسم خورده در آموزشگاههای کشور اسلامی باشیم و تا چه اندازه نظاره گر قربانی شدن نسل جوان ، این سرمایه های اسلام و انقلاب در آموزشگاههای وابسته به نظام اسلامی باشیم!!!؟؟
آموزش و پرورش که بر اساس قوانینی که برای او ترسیم شده است موظف است تعلیم و تربیت را در جهت خواستهای نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی به پیش ببرد ، چرا میدان را از تشکل های انقلابی خالی نموده و به آنها میدان فعالیت نمی دهد تا دشمن از این فضای خالی نهایت استفاده را نموده و با تمام توان و حتی توانی مضاعف ، میدان را در دست گرفته و اهداف شوم خود را به خورد نو نهالان و جوانان داده و به هر شکل ممکن برنامه های خود را بصورت نرم تزریق و نهیتا اجرائی نماید؟!!
آیا این کمک مستقیم به دشمن نیست؟

6 - "حزب‌الله لبنان همچون خورشيد مي‌درخشد"
مگر همین حزب الله لبنان نیست که با کمترین تعداد نیرو و اندک تجهیزات و تسلیحاتی که در اختیار دارد ؛ قوی ترین ارتش دنیا که همان صهیونیست غاصب باشد که به زعم خودشان گنبد آهنین را برای خود تصور نموده بود را در سرزمین خودش محصور نموده و اجازه هرگونه حرکتی و فعالیتی را از او صلب نموده است ؟!!! اگر این گرگ خونخوار و این سگ هار ، در این موقعیت زمانی رها بود ، آیا وضعیت بدینسان بود !!!؟؟ ما یک جمعیت قلیلی بنام داعش و امثالهم را در دنیا دیدیم که بدست شیطان بزرگ و انگلیس بدتر از امریکا متولد شد و چه جنایتها که نکرد ، اگر اسرائیل با آن توان نظامی که به زعم خودشان پیشرفته ترین سلاحها و مدرنترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد با بالاترین سطح آموزش ، در دنیا رها بود ، چه جهنمی بر پا مینمود ؟؟!!!!!!!!
در یک کلام ؛ با همه این تفاسیری که ارائه شد ، در این موقعیت زمانی ، همه و همه مکلفیم که منویات مقام معظم رهبری ، حضرت امام خامنه ای را در اسرع وقت اجرائی نموده و در مقابل هرگونه سستی و خمودی بایستیم و با همه توان از اصول اسلام و انقلاب و نظام اسلامی و دین خدا با تمام وجود و تا سرحد جان دفاع نموده و در مقابل هرگونه بی توجهی و سستی و بی خیالی و خدای ناکرده همراهی و همگامی با دشمن تمام قد خواهیم ایستاد .
ما به تکلیف عمل خواهیم نمود . انشاءالله
ای رهبر آزاده ؛ آمایم ، آماده
ما همه سرباز توایم خامنه ای
گوش بفرمان توایم خامنه ای
الا ان حزب الله هم الغالبون .
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
1_هیچ تکاملی پس از آزمون و خطاهای بسیار بدست نخواهد آمد
2_نخبه واقعی هیچگاه تسلیم هیچ قدرتی نخواهد شد
3-لبخند طلخ نشانه درایت است
4_فولاد خشک محکوم به شکست است مگر به فنر تبدیل شود
5-آموزش وتشکل های انقلابی باید از خانواده شروع شود
6-برق ذولفقار علی (ع)لرزه بر اندام دشمنان ایران اسلامی می افکند
7-پیروی از ولی فقیه بیعت با امام زمان است
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
براستی که ایرانیان در صف مقابله اسراییل غاصب می باشند و لاغیر
این جوهره جنگ در برابر اسراییل از وجود ابتکارات امام راحل می باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار