کد خبر: 779354
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
مقايسه واكنش‌هاي مسئولان عراقي و ايراني در مقابل جوسازي سعودي‌ها درباره امنيت كشورمان
ايستادگي مسئولان فدراسيون فوتبال عراق و دفاع همه جانبه آنها از حق انتخاب ميزبان براي بازي‌هاي خود در مقابل توطئه‌هاي كثيف آل‌سعود داغ دل فوتبال دوستان و همچنين مديران باشگاه‌هاي ايراني را تازه كرده است.
شيوا نوروزي
ايستادگي مسئولان فدراسيون فوتبال عراق و دفاع همه جانبه آنها از حق انتخاب ميزبان براي بازي‌هاي خود در مقابل توطئه‌هاي كثيف آل‌سعود داغ دل فوتبال دوستان و همچنين مديران باشگاه‌هاي ايراني را تازه كرده است. در شرايطي كه انتظار مي‌رفت مسئولان فدراسيون فوتبال ما هم در مقابل جنجال سازي‌هاي عربستان ايستادگي و از حق مسلم ميزباني‌مان دفاع كنند زودتر از آنچه تصور مي‌شد آقايان كوتاه آمدند و توپ و ميدان را سپردند دست سعودي‌ها. هرچند كه اهمال و اتلاف وقت كفاشيان و رفقا عزت ملي ما را زير سؤال برد اما از فدراسيوني كه با تقديم گل لبخند اداره مي‌شود بيش از اين هم نمي‌توان انتظار داشت!
عربستاني‌ها از هر فرصتي براي خالي كردن عقده‌هايشان عليه ملت ايران استفاده مي‌كنند. علاوه بر حمايت از تروريست‌ها، سعودي‌ها از چند ماه پيش تاكنون بازي سياسي را برضد فوتبال كشورمان در دستور كار قرار داده‌اند، پروژه‌اي كه به سبب آن حالا مجبوريم در ليگ قهرمانان در قطر و عمان به مصاف تيم‌هاي اين كشور برويم. آنها حتي عراق را هم وارد اين بازي كثيف كردند تا به خيال خود ايران را بيش از پيش در آسيا منزوي كنند. با اين تفاوت كه عراقي‌ها با مقاومتي ستودني سر تعظيم مقابل سران عربستان فرود نياورده‌اند ولي فدراسيون ما بدون كوچك‌ترين تلاشي راه را براي به كرسي نشستن ياوه گويي‌هاي آنها باز كرد.
   ادعاهاي توخالي
مقايسه كردن وضعيت موجود كار سختي نيست. عربستان مدعي است ايران امنيت لازم را براي سفر تيم‌هاي سعودي و برگزاري‌هاي بازي‌هاي آنها ندارد. آل‌سعود در اين بازي هيچ استثنايي هم قائل نيست و حتي حاضر نمي‌شود براي رويارويي با عراق به ايران بيايد. تفاوت اصلي زماني آشكار مي‌شود كه مي‌بينيم عراقي‌ها بيش از ما سنگ امن بودن كشورمان را به سينه مي‌زنند. آنها كه سال‌هاست به لطف سياست‌هاي غربي با جنگ و ناامني دست و پنجه نرم مي‌كنند خوب مي‌دانند واژه امنيت به چه معنا است، قطعاً آنها در اين سال‌ها كه بازي‌هايشان به دستور فيفا در زمين بي‌طرف (ايران) برگزار شده به اين واقعيت پي برده‌اند كه بازي در ورزشگاه‌هاي ايران از هر نظر مطلوب خواهد بود. چه بسا اينكه بسياري از هواداران شان نيز به راحتي و بدون ترس و نگراني مي‌توانند از تيم شان حمايت كنند. به همين دليل است كه تهديدات همه جانبه عربستان عليه فدراسيون را بي‌درنگ و با برنامه‌ريزي منطقي پاسخ داده و مي‌دهند. اظهارات تند و پس از آن موضع گيري‌هاي خصمانه رسانه‌هاي عربستان عليه عراق تنها بخشي از تهديدات سعودي‌ها است. با اين حال وزير ورزش، رئيس و ساير مسئولان فدراسيون فوتبال كشور همسايه به موقع و با جديتي جالب بر حق خود تأكيد كرده و حتي ورزشگاه جديد التأسيس شهر كربلا را تنها گزينه جايگزيني خود عنوان كردند. اين در حالي است كه در اين موضوع مشابه هيچ واكنش قاطعي از سوي مقامات فدراسيون فوتبال ايران ديده نشد. در روزهايي كه رسانه‌ها و مديران باشگاه‌ها براي دفاع از حق ميزباني كشور تلاش مي‌كردند علي كفاشيان يا سكوت كرده بود يا با لبخندهايي مليح توطئه‌هاي برنامه‌ريزي شده عليه ايران را بي‌اهميت مي‌خواند!
گودرزي هم پس از گذشت چند ماه از علني شدن جنگ سياسي – فوتبالي آل‌سعود عليه ايران به اين واقعيت پي برد كه عربستان از ورزش سوءاستفاده سياسي مي‌كند و نگاه سياسي به ورزش بايد محكوم شود! بايد صبح به خير گفت به وزير ورزشي كه پس از چند ماه از خواب بيدار شده و درك كرده كه رفتارهاي خنثاي مسئولان چه ضربه‌اي به منافع ملي زده است.
   سفر دور دنيا براي بازي با عراق
عراقي‌ها اين روزها بر خلاف ما سفت و سخت پاي حرفشان ايستاده‌اند آنها خوب مي‌دانند كه چه كار بايد انجام دهند، بنابراين وقتي با لج‌بازي طرف سعودي روبه‌رو شده‌اند حالا حرف استراليا را به ميان آورده‌اند، آنها مي‌خواهند سعودي‌ها را دور دنيا بچرخانند تا قدر عافيت را بدانند. نزديكي زمان بازي عراق و استراليا با بازي اين تيم با عربستان و البته حضور تعداد زياد عراقي‌هاي مهاجر در اين كشور دليل اين تصميم است، تصميمي كه حتماً فرياد عربستاني‌ها را در خواهد آورد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
سایت جوان درست گویند: ترس برادر مرگ ست.زمانی که از ترس جوانب کار
را از دست دادید"انوقت باید متحمل هرگونه پیش امدی باشید.درود بر مسئولین فوتبال عراق "که توانائی مارا بیشتر ازخودمان می شناسند.
اریایی از شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
عربستانی ها امت اسلام هستندبه قول ما انهااززمانی عزت ایران را نابودکردندکه منافع ایران رابرای کشورهای عربی نادیده گرفتنداوحدی برای پول چه می کندبه حجاج تجاوزکردند انهاراکشتند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار