کد خبر: 779039
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
سيف هم نتوانست قفل دلار را براي ايران باز کند؛ او به ديدار وزير خزانه‌داري امريكا نيز رفت، اما با خواسته ايران جهت حضور در مبادلات دلاري مخالفت شد.
سيف در حالي به سخنراني پرداخت که صحبت‌هاي وي نشان مي‌دهد هنوز هم در سوئيفت اخلال وجود دارد.
به گزارش «جوان»، رئيس کل بانک مرکزي ايران که به واشنگتن سفر کرده است در شوراي روابط خارجي امريكا حضور يافت و درباره مسائل اقتصادي مربوط به توافق هسته‌اي سخنراني کرد.
وي در سخنراني خود تأکيد کرد که امريكا و اتحاديه اروپا بايد به تعهدات خود براساس توافق هسته‌اي عمل کنند و اقدامات لازم را براي رفع تحريم‌ها در چارچوب اين توافق انجام دهند. بايد به ايران اجازه استفاده از سيستم مالي امريكا و امکان لمس تراکنش‌هاي مالي ايران به سيستم مالي امريكا(UTurn)  داده شود.
نکته مهم در سخنراني سيف اين بود که وي گفت: اگر اقدامات اخير عليه ايران منجر به رويارويي ايران با بانک‌هاي بين‌المللي شود، توافق هسته‌اي شکست خواهد خورد.
وي درباره تعهدات موجود در توافق هسته‌اي گفت: انتظار ما اين است که بعد از اجراي برجام، ايران به تجارت بين‌المللي متصل شود؛ از طرفين خود در مذاکرات هسته‌اي مي‌خواهيم که به تعهدات‌شان پايبند باشند. دولت ايران تعهدات خود را پذيرفته و به اين تعهدات عمل کرده و اروپا و امريكا نيز بايد به تعهدات خود عمل کنند، در غير اين صورت نمي‌توان از روابط بين‌المللي صحبت کرد، زيرا عدم انجام تعهدات طرف مقابل با روح توافق در تضاد است.
سيف در پاسخ به سؤالي درباره اينکه آيا دولت امريكا از عمد قصد دارد اقدامات ايران براي اتصال به تجارت بين‌الملي را مختل کند يا مشکل از سيستم مالي ايران است، گفت: حاصل توافق هسته‌اي مهم است. تاکنون اثري را که از توافق هسته‌اي انتظار داشتيم، نديديم. هنوز شرايط عادي نداريم. نمي‌گويم پيشرفتي نشده ولي با در نظر گرفتن فعاليت‌هايي که ما انجام داديم، اتفاقي برايمان نيفتاده است. ايران تمام تعهداتش را انجام داده، طرف ديگر به تعهداتش عمل نکرده و بايد آن را تسريع کند.
براي مطالعه جزئيات آنچه که در امريكا گذشته است به صفحه 12 مراجعه کنيد. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
براي دلخوشي شما گفته سكته نكنيد كاسبان تحريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
0
این اقای صیف ودیگر اقتصاد دانان کشور نمی دانستند که بدون دلار نمیشود با کشورهای دیگر تجارت کرد؟انها که می خواستند مبادلات دلاری را از سیستم کشور مان حذف کنندد؟تازه فهمیدندند که بدون دلار برجام یعنی هیچ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار