کد خبر: 778843
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱
با ادامه روند فعلي پرداخت يارانه‌ها بايد شاهد تشديد رکود در جامعه باشيم و مقصر اصلي دولت است که موضوع پرداخت يارانه‌ها را تبديل به ابزار انتخاباتي کرده است.
زهره طبيب‌زاده‌نوري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به مخالفت دولت با حذف يارانه اقشار ثروتمند جامعه در بودجه سال 95، اظهار داشت: تصور ما بر اين است که اين شکل پرداخت يارانه‌ها و خوداظهاري افراد از ابتدا کار غلطي بوده و در قانون اوليه هدفمندي يارانه‌ها چنين موضوعي وجود نداشته، اما به هر شکل اين رويه غلط از گذشته وجود داشته است. وي با تأکيد بر اينکه اقدام دولت در مخالفت با پيشنهاد مجلس براي از دست ندادن آراي انتخاباتي است، خاطرنشان کرد: در ايام تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 ما شاهد طرح اين شعار از سوي آقاي روحاني بوديم که مي‌گفتند دولت تدبير و اميد اگر کار غلطي در گذشته وجود داشته است، ادامه نخواهد داد و ريل‌گذاري صحيحي براي کشور انجام مي‌دهند.
نماينده مردم تهران در مجلس بر همين اساس تصريح کرد: اگر دولت تدبير و اميد به شعار خود پايبند بود بايد از کاهش تعداد يارانه‌بگيران استقبال مي‌کرد نه اينکه در مقابل مجلس موضع بگيرد؛ اقدام دولت چيزي به‌جز کسب آراي انتخاباتي آقاي روحاني در سال 96 نيست و اين اقدام دولت تنها کارکرد انتخاباتي دارد. عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با يادآوري اينکه تمام کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادي در غلط بودن شيوه فعلي پرداخت يارانه‌ها اتفاق نظر دارند، گفت: پرداخت يارانه 45 هزار و 500 توماني براي اقشار ثروتمند هيچ منفعتي ندارد.
طبيب‌زاده نوري خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته که دولت يازدهم بر سر کار بوده، بيش از 160‌هزار کارگاه توليدي کشور تعطيل شده‌اند؛ آيا بهتر نيست به‌جاي سياسي‌‌کاري فکري به حال اين کارگاه‌ها کرد؟ آيا بيکاري آزاردهنده جوانان براي دولت اهميتي ندارد؟ با ادامه روند فعلي پرداخت يارانه‌ها بايد شاهد تشديد رکود در جامعه باشيم و مقصر اصلي دولت است که موضوع پرداخت يارانه‌ها را تبديل به ابزار انتخاباتي کرده است. محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ديروز در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با پيشنهاد حذف سه دهک پردرآمد جامعه در طرح هدفمندي يارانه‌ها گفته بود: وزير تعاون گزارشي پيرامون حذف دهک‌هاي پردرآمد ارائه کرده و ما يک بار نيز يارانه بيش از 5/4 ميليون نفر را حذف کرديم و با توجه به بررسي مجدد الآن بيش از 3 ميليون نفر طبق مصوبه مجلس از دريافت يارانه حذف شدند و وزارت تعاون مستمراً آن را در قالب اجرا ادامه مي‌دهد.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Poland
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
بهتر بود از این پس بگوییم دولت دروغگو ، زیرا به هیچ کدام از وعده های فقر بشتر در بین مردم شده است . تبلیغاتی که عمل ننموده هیچ ، باعث بافزایش رکود ، بیگاری و فقر و فلاکت شده است . مطمئن باشید تحت هیچ شرایطی به دور دوم ریاست جمهوری رآی نخواهند آورد و با پاسخ کوبنده ملت شهید پرورر مواجه خواهند گردید / تمام داشته های کشور را به بیگانگان فروختند .
پاسخ ها
مهدی رنجوری
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
درغگو کسانی هستند که با وعده های پوچ و نگاه های تندروگرایانه به اسامی مختلف و حتی تمسک به ولی عصر مردم را فریب دادند. رای را هم مردم دوستدار کشور به اصلاح طلبان خواهند داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار