کد خبر: 778168
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
نماينده‌هاي مجلس پاسخ مي‌دهند
عضو كميسيون عمران مجلس گفت: مسكن مهر يكي از ارزش‌هاي كاري نظام ماست و ضمن اينكه ايرادات بسياري هم در طرح وجود دارد اما اينكه ما اصل را ناديده بگيريم و صورت مسئله را پاك كنيم اجحاف كرده‌ايم.
يكي از طرح‌هاي عمراني دولت دهم مسكن مهر بود تا روياي خانه‌دار شدن بسياري از افراد محقق شود اما با ناديده گرفتن برخي از زيرساخت‌ها، انتقاداتي از سوي كارشناسان نسبت به اين طرح وارد شد و اكنون در دولت يازدهم به گفته  احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ۱۱۸ هزار واحد مسکن مهر مازاد وجود دارد كه طبق تصميم هیات دولت در بهمن ماه سال گذشته مقرر شد مازاد مسکن مهر در برخی از مناطق کشور بدون در نظر گرفتن برخی شرایط، به متقاضیان واگذار شود.  

مسكن مهر دستاورد يا نقطه ضعف؟آمارها با واقعيت همخواني ندارد

محمد ابراهيم محبي، عضو كميسيون عمران مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در خصوص عدم استقبال متقاضيان مسكن مهر و واحدهاي مازاد گفت: گاهي آمارها با واقعيت همخواني ندارد و اين در حالي است كه ما در بسياري از شهرستان‌ها و استان‌ها از جمله شهرستان‌هاي غربي كشور با مشكل كمبود مسكن مهر مواجه هستيم.
 
محبي ادامه داد: به نظر مي‌رسد بايد علل و عواملي كه در برخي از مناطق مازاد مسكن وجود دارد،‌ بررسي شود و اين به نحوه برنامه‌ريزي برمي‌گردد و البته به طور كل طرح مسكن مهر ايراداتي دارد كه بايد براي آن چاره‌انديشي شود.
 
اين عضو كميسيون عمران اظهار داشت: مسكن مهر يكي از ارزش‌هاي كاري نظام ماست و ضمن اينكه ايرادات بسياري هم در طرح وجود دارد اما اينكه ما اصل را ناديده بگيريم و صورت مسئله را پاك كنيم اجحاف كرده‌ايم. مسكن مهر دستاوردي براي كل نظام است و به همه دولت‌ها تعلق دارد و اين دولت هم براي آن تلاش مي‌كند  
 
وي افزود: نقدهايي هم در اين زمينه وجود دارد و ما بايد حتما منصفانه قضاوت كنيم و به فكر چاره‌انديشي باشيم. در اين دولت تاكنون طرحي به خوبي مسكن مهر ارائه نشده است، اگر مسكن مهر نبود فضاي مسكن چگونه مي‌شد؟ در حال حاضر جوانان و دهك‌هاي پايين ما چه مي‌كردند؟ بنابراين مسكن مهر يك ظرفيت بسيار خوبي است ضمن اينكه انتقاداتي هم به آن وارد است.  


مسكن مهر دستاورد يا نقطه ضعف؟مسكن مهر در ابهام


ابراهيم نكو، عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در اين خصوص گفت: مسكن مهر با يك نيت آرماني كه بنا بود همه مشكلات يك قشر را حل كند طراحي شد اما متاسفانه آنچه در عمل شاهد بوديم مشكلات مسكن مهر بود و گرفتاري‌هايي كه متقاضيان با آن مواجه شدند. بنابراين همه عوامل دست به دست هم داد تا اين طرح كه مي‌توانست بسيار كارآمد و مفيد باشد با برخي از ناكامي‌‌ها مواجه شود.
 
نكو اظهار داشت: مسكن مهر گرفتاري‌ها و مصائب سنگيني را متوجه صاحبان اين مسكن كرده و و اكنون اين طرح با سردرگمي و ابهاماتي مواجه شده كه نهايتا خالي ماندن بسياري از واحدها و تعطيل شدن برخي از پروژه‌ها را شاهد هستيم، اما به اين معنا نيست كه دولت بخواهد اين پروژه و رويه را تعطيل كند بلكه دولت يازدهم بايد برنامه‌هايي تنظيم كند تا در اين طرح اصلاحات اساسي صورت گيرد.
 
اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس عنوان كرد: اين طرح به گونه‌اي بايد پيش رود تا مشكلاتي متوجه صاحبان مسكن مهر نباشد قشري كه اين مسكن‌ها را طراحي كردند قشر آسيب‌پذير هستند و بي‌توجهي  به نياز‌ها و درخواست‌هاي آنها نوعي توهين تلقي مي‌شود چون ما نمي‌توانيم مسكني را فاقد امكانات بسازيم و هر روز يك برنامه براي آن پياده شود.
 
نكو همچنين گفت: مشكلات مسكن مهر باعث شده اين طرح امروز با كندي پيش رود و با اقبال كمتري مواجه شود اما دولت مي‌تواند با روش‌هاي بهتر و طراحي‌هاي جديد وضعيت مسكن مهر را براي نيازمندان با كمترين موانع بهبود ببخشد.    

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
3
0
جناب روحانی در نطق جدید خود بیان
کردند"که ساخت مسکن در بیابان هنر نمی باشد.رئیسجمهور محترم "بهتر نیست دولت محترم شما این بیابان ها را اباد وسر سبزکند"تا مکانی مناسب برای زیستن افراد کم درامدجامعه شود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
3
رکود بازار مسکن وگران بودن مسکن مهر وکیفیت بسیار پایین ساخت انها ونداشتن امکانات اولیه زندگی ودور بودن از شهر ها از دلایل مهم نبود متقاضی است
ناشناس
|
Poland
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
1
0
آقای روحانی د رجامعه این اعتقاد وجود دارد که دولت شما برای برون رفت از مشکلات اقتصادی گریبانگیر ، در اواخر دوره ریاست جمهوری با روش های مختلف قیمت های مسکن در سراسر کشور را افزایش خواهی داد و اگر کشی زیرک باشد بایستی هم اکنون اقدام به خرید مسکن مورد نیازش نماید / متأسفانه اکثر دولت های پس از پیروزی انقلاب ، از این حربه به نفع خود استفاده کرده اند و بیشرین فشار را به قشر آسیب پذیر آورده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
3
واقعيت تلخه جوان خام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
2
مسكن بدبختي، تورم زا،فسادزا و... بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
گل گفتي خصوصا تورم زايي را
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار