کد خبر: 776731
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
پلیس فتا درباره احتمال ورود ویروس از طریق دانلود فایل فشرده تقویم ۹۵ هشدار داد.
مهر: سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اتمام تعطیلات نوروزی و آغاز به کار رسمی ادارات گفت: برخی از کارمندان و شاغلین با آغاز سال کاری جدید اقدام به دریافت اینترنتی تقویم سال ۹۵ می کنند.

سرگرد حمید کیانی گفت: از آنجا که ارائه لینک های دریافت فایل zip تقویم سال ۱۳۹۵ در برخی از سایت ها در حال افزایش است احتمال دارد برخی افراد سود جو با ارسال بدافزارهای مخرب بدنبال اهداف مجرمانه خود باشند.

این مقام مسئول افزود: سودجویان سایبری با استفاده از این موضوع بدافزارهایی جهت شنود، دسترسی به فایل‌های خصوصی، امکان برقراری تماس، دریافت و ارسال پیامک و... برای کاربران در قالب فایل های ضمیمه تقویم سال ۹۵ برای دانلود در معرض دید کاربران قرار می دهند.

وی تاکید کرد: منبع دانلود فایل ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران فایل های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت کنند.

سرگرد حمید کیانی به روز رسانی آنتی ویروس ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: کارمندان و مسئولان it سازمان ها و ادارات نسبت به نصب آنتی ویروس مناسب و معتبر و همچنین به روز رسانی آنها اقدام کنند زیرا این کار می تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن سیستم های آنها جلوگیری و  امنیت اطلاعات سازمانی را تا حدود زیادی تضمین کند.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از کلیه کاربران خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir اعلام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار