کد خبر: 776655
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
علی خدایی، داستان‌نویس، به مخاطبان خود پیشنهاد کرد که از خواندن سفرنامه‌های مهم درباره شهر‌هایی که در نوروز به آن سفر می‌کنند غافل نشوند.
ایلنا: علی خدایی، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم مخاطبان ادبیات‌داستانی ایران، کتاب‌هایی را که سال گذشته در جوایز ادبی نامزد شده‌اند یا جایزه گرفته‌اند بخوانند. فرقی هم ندارد که شما کدام جایزه را ملاک ازرشیابی داستان‌ها قرار دهید.

این داستان‌نویس توضیح داد: در سال گذشته جایزه هفت اقلیم پنج کتاب را به جامعه کتابخوان معرفی کرد. البته این کتاب‌ها طبعاً در سال 92 منتشر شده اند، اما به گمانم هنوز در بازار کتاب موجود هستند و می‌توان آن‌ها را تهیه کرد.

خدایی کتاب‌های پیشنهادی خود را برای مطالعه برشمرد و گفت: مجموعه داستان‌های کوتاه «عادت‌های صبحگاهی» نوشته آسیه نظام‌شهیدی، «بازار خوبان» از آرش صادق‌بیگی، «سی‌و‌سه پل، چهار‌و‌نیم اکتاو» نوشته سلمان باهنر، «مستر جیکاک» به قلم احمد حسن‌زاده، «در دهان اژدها» محمدرضا زمانی، «تربیت‌های پدر» محمد طلوعی، «پل‌ها» از احمد ابوالفتحی، «آیا بچه‌های خزانه رستگار می‌شوند؟» احمد اسدزاده و رمان «تاول» نوشته مهدی افروزمنش را برای هدیه دادن، به مخاطبان توصیه می‌کنم.

این داستان‌نویس اضافه کرد: این‌ها کتاب‌های خوبی است که سال گذشته خواندم. اما اگر فرصت داستان خواندن پیدا نکردید، سفرنامه را جایگزین آن کنید زیرا سفرنامه کمتر وقت می‌گیرد و جذاب‌تر است. توصیه می‌کنم حین سفر به شهرهای مختلف، سفرنامه‌های شهرهای گوناگون را از دید نویسندگان مختلف مرور کنید.

خدایی گفت: توصیه می‌کنم آن‌هایی که به اصفهان می‌آیند، سفرنامه «ریچاردز» را بخوانند. سفرنامه «شاردن» و «سفرنامه تاورینه» را نیز می‌توانید با لذت بخوانید. اگر هم می‌خواهید در تعطیلات نوروز شعر بخوانید، آثار سعدی را به شما پیشنهاد می‌کنم.

علی خدایی نویسنده و فارغ‌التحصیل رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه اصفهان است.

وی در طول فعالیت‌های ادبی خود جوایزی مانند جایزه «هوشنگ گلشیری» برای مجموعه داستان «تمام زمستان مرا گرم کن» در سال 1380 و جایزه «منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی» را از آن خود کرده است.

مجموعه داستان‌های «از میان شیشه، از میان مه»، «تمام زمستان مرا گرم کن» و «کتاب آذر» از آثار این داستان‌نویس به شمار می‌آیند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار