کد خبر: 771288
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر مبلغ معوقات بانکی را در پایان دی‌ماه امسال با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم بعید می‌دانم رقم آن کم شده باشد به همین جهت باید ساختار و شیوه نظارت اصلاح شود.
فارس: محسنی اژه‌ای در نود و دومین نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در خصوص آخرین پیگیری‌های پرونده‌ بدهکاران بانکی و وصول مطالبات معوق بانک‌ها گفت: طی چند وقت اخیر در 2 یا 3 نوبت ریاست جمهوری از اصلاح سیستم بانکی صحبت کرد و گفت بانک مرکزی باید اعتبارسنجی کند و حتی بانک‌های دولتی نیز رتبه‌بندی شوند و مشخص شود که اعتبار هرکدام از بانک‌های خصوصی و دولتی چقدر است.

وی افزود: با کمال تاسف شاهد هستیم که نقدینگی‌ها به شدت افزایش یافته که همین افزایش نقدینگی تبعات سوء به همراه دارد. آیا اینجا هم مسئولیت بر عهده قوه قضاییه است؟

محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه نقدینگی به بالای 900 هزار میلیارد رسیده است، گفت: بدهی دولت به بانک‌ها افزایش یافته و وقتی این بدهی بالا می‌رود بانک‌ها نمی‌توانند تسهیلات لازم را ارائه دهند.

وی ادامه داد: ما بارها گفتیم بررسی شود که چرا معوقات به وجود آمده و تا زمانی که نتوانیم علت را برطرف کنیم این مسیر ادامه دارد.

وی گفت: اگر مبلغ معوقات بانکی را در پایان دی‌ماه امسال با مدت مشابه سال قبل مقایسه کنیم بعید می‌دانم رقم آن کم شده باشد به همین جهت باید ساختار و شیوه نظارت اصلاح شود.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: چه برخوردی با مدیر بانکی شده که در بانکش 6 یا 7 معوقه تنها از یک فرد دارد؟ نسبت به این مدیر چه اقدامی صورت گرفته؟ تنها از این بانک او را برداشته‌اند و مدیر بانک دیگری کرده‌اند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: باید نسبت به 2 دسته از بدهکاران برخورد جدی صورت گیرد. اول آنهایی که بنایشان واقعاً پرداخت کردن نیست و دوم آنهایی که در پرداختشان تخلف صورت می‌گیرد باید احضار شوند و برایشان زمانی مشخص شود و در صورتیکه در زمان معین تسویه نکردند به زندان بروند. ملاحظه کردید در یک موردی که معوقه بیش از 6 هزار میلیارد بود فرد زندانی شد.

وی ادامه داد: قوه قضاییه نسبت به افرادی که معوقه بانکی داشتند و مشخص شد عدم پرداخت معوقاتشان بخاطر مشکلات بازار نیست به آنها معترض شد  البته برخی از این بدهکارها هم از بانک مربوطه درخواست استمهال کردند و بدهی خود را پرداخت کردند، حال اینکه چگونه بدهی پرداخت شده را نمی‌دانم.

خبرنگاری خطاب به اژه‌ای گفت من در جلسه قبل در مورد سعید زینالی از شما سوال کردم و شما گفتید باید اسناد و مدارکی بیاورم که من هم آنها را تقدیم شما کردم، حالا نتیجه چیست که اژه‌ای گفت: اسناد و مدارکی که شما ارائه کردید صرفاً ادعاهای خانواده این فرد است و حتی نامه‌ای که نوشته‌اید خودش قابل تعقیب است. من نمی‌دانم شما از پیگیری این موضوع انگیزه خاصی دارید یا خیر اما در دادگستری پرونده‌ای تشکیل شده و همه موارد با دقت و حساسیت دنبال شده است.

خبرنگار دیگری گفت: شب گذشته در فضای مجازی در رابطه با فردی که به شیخ استخاره شهرت دارد صحبت‌هایی شد مبنی بر اینکه خودش به 4 بار اعدام و همسرش به سنگسار محکوم شده، آیا این موضوع صحت دارد که اژه‌ای در پاسخ گفت: این پرونده به دادسرای ویژه روحانیت مربوط است و من از جزئیات آن اطلاعی ندارم.

وی افزود: ایشان قبلاً یک حکم اعدامی را گرفته بود که من آن موقعی که سوال کردم گفتند حکم اعدام صادر شده بود اما اعتراض شده بود و به تجدید نظر رفته بود، الان اطلاعی ندارم که وضعیت پرونده به چه صورت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار