کد خبر: 771246
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

بورس تهران روز نوسانی را پشت سر گذاشت به طوری که در اول صبح با حجم خریدار مواجه شد و شاخص کل را با رشد بیش از 140 واحدی مواجه کرد ولی لحظاتی بعد با حجم فروشنده شاخص کل دچار افت شد اما به یکباره با تزریق خبر احتمال کاهش قبل از پایان سال دوباره بسیاری از نمادها با حجم خریدار مواجه شد. در نهایت شاخص کل توانست با رشد 115.27 واحدی به کار روزانه خود پایان دهد.

پتروشيمي جم با توجه به رشد قیمتی که ثبت کرد بیشترین تاثیر را بر افزایش شاخص بورس داشت و گروه مپنا با افت قیمتی که ثبت کرد بیشترین تاثیر را بر افت شاخص بورس گذاشت.

نمادهای بانکی اگرچه ابتدای صبح با حجم خریدار مواجه شدند اما در نهایت تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته به کار خود پایان دادند.

وزارت خزانه داری آمریکا تصریح کرده بانک های انصار، صادرات، مهر،‌ و بانک صادرات شعبه لندن همچنان تحت تحریم های ثانویه آمریکا قرار دارند و شرکت ها و افراد خارجی نمی توانند با آن ها مراوده داشته باشند. (در این میان بانک صادرات با سرمایه اسمی بیش از 5.7 هزار میلیارد تومانی ، بزرگترین بانک حاضر دربورس بشمار می رود.)

بر این اساس اگرچه در برقراری ارتباط با سایر بانک ها و نهادهای مالی ایران منعی وجود ندارد اما این چهار نهاد مالی نمی توانند به شبکه مالی جهانی از جمله سوئیفت دسترسی پیدا کنند. البته برقراری ارتباط با سایر بانک های ایرانی نیز مشروط شده است. بانک های خارجی نمی توانند با این بانک ها مبادلات دلاری‌ از طریق نهادهای مالی آمریکا انجام دهند.

با توجه به پیچیدگی مراودات و مبادلات در شبکه بانکی جهان و ارتباط تنگاتنگ بین بانک های کشورهای مختلف همین شرط کافی است که بانک های خارجی از انجام مبادلات دلاری با ایران امتناع کنند. به ویژه این که در دوران تحریم جریمه های کمرشکن و میلیاردی از سوی دولت آمریکا علیه بانک های همکاری کننده با ایران وضع شده است و این مسئله باعث شده است تا بانک های خارجی در برقراری مبادلات مالی به ویژه مبادلات دلاری محتاط باشند.

به گزارش خبرنگارجوان آنلاين، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 115.27 واحد افزایش به 76 هزار و 709 واحد و ارزش روز بازار به 328 هزار میلیارد تومان رسيد .

امروز سهامداران بورس بیش از یک میلیارد و 712 میلیون برگ سهم به ارزش 413 میلیاردتومان در قالب 111 هزار و 619 فقره داد و ستد کردند.

شاخص قيمت (وزني- ارزشي) با 44.20 واحد افزایش به 29 هزار و 432 واحد رسيد. شاخص كل (هم‌وزن) با 51.39 واحد کاهش به 12 هزار و 648 واحد رسيد. شاخص قيمت(هم‌وزن) با 43.40 واحد افت به 10 هزار و 672 واحد رسيد.

شاخص آزاد شناور با 73.27 واحد کاهش به 85 هزار و 721 واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با 76.31 واحد افت به 53 هزار و 287 واحد و شاخص بازار دوم با 1156.31 واحد افزایش به رقم 170هزار و 109 هزار واحد رسید.

نماد جم، رانفور، فارس. اخابر، خساپا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند و نماد رمپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.

در بازار فرابورس ایران شاخص کل با کاهش 7.30 واحدی به رقم 799.40 واحد رسید.

معامله‌گران فرابورس تعداد 247 میلیون و 107 هزار برگ سهم در قالب 26 هزار و 504 فقره به ارزش 151 ميليارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شتران، میدکو، مارون، بمپنا، هرمز، شراز بيشترين تاثير منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و نماد ذوب بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار