کد خبر: 771124
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
مدیر شبکه بین‌المللی العالم تاکید کرد که با شروع تحولات و اعتراض‌های مردمی در شمال آفریقا و غرب آسیا، این شبکه سیاست خارجی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران را در قبال انقلاب‌های منطقه در قالب مفهوم بید
به نقل از العالم، دکتر سید احمد سادات، در ‌باره فعالیت این شبکه در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و تببین گفتمان انقلاب اسلامی در سطح بین المللی افزود: همزمان با شروع تحولات و اعتراض های مردمی در شمال آفریقا و غرب آسیا، شبکه العالم از طریق دیپلماسی رسانه‌ای فعال، کوشید سیاست خارجی جمهوری ‌اسلامی ‌ایران را در قبال انقلاب‌های منطقه در قالب مفهوم بیداری اسلامی منعکس کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده در میدان و انتشار اخبار دقیق، واقعی و منصفانه از جنبش‌ها و گروه‌های اسلامی، رعایت عدالت رسانه‌ای و رعایت ضریب خبری متناسب با فعالیت‌های هر یک از گروه‌های اسلامی و... در زمره مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌هایی بودکه شبکه ‌العالم در قبال این تحولات اتخاذ کرد.

مدیر شبکه العالم با اشاره به نشست اتحادیه مطبوعات جهان اسلام در اردیبهشت 90 تصریح کرد: در آن نشست جهانی، دکتر حسام‌الدین آشنا، استاد علوم ارتباطات (مشاور کنونی رئیس‌جمهوری) ارزش پرس‌تی‌وی و شبکه العالم را برای ایران بسیار مهم‌تر از سفارتخانه‌های ما در کشورهای دیگر معرفی‌کرد؛ یا در جایی دیگر محمد القاسمی، نویسنده نامدار مغربی در مقاله‌ای با عنوان «شبکه‌های عربی ‌العالم و العربیه عبری؛ رسانه مردم و رسانه صهیونیست‌ها» درخصوص چگونگی این صف‌بندی رسانه‌ای در منطقه نوشت: رسانه‌های دیداری عربی در دو اردوگاه تقسیم شده‌اند؛ اردوگاه رسانه‌ای که به مسائل مردم پرداخته و یاور ستمدیدگان است؛ و دیگری اردوگاهی که انعکاس‌دهنده مطالبات دولت آمریکا و کشورهای اروپایی بوده و درصدد کاهش مقاومت جنبش‌های آزادیبخش در فلسطین، لبنان، عراق و سومالی است.

العالم عربی است؛ العربیه عبری!

دیر العالم افزود: بارزترین مصداق این تقسیم‌بندی، شبکه‌عربی العالم و شبکه عبری العربیه است. شبکه ایرانی العالم پیوسته با کلمه، تصویر و برنامه‌های مستند درباره حق فلسطینیان خوش درخشیده است. این شبکه هر روز، ضرورت حمایت ملت‌های عرب و مسلمان از مقاومت فلسطین را یادآوری می‌کند و پرچمدار قدس شریف شده و به دور از دوپهلوگویی، حقایق را اطلاع‌رسانی می‌کند.

دکتر سادات تاکید کرد: این شبکه حتی در زمینه اصطلاحات به کار گرفته شده در اخبار و برنامه‌ها از فلسطین دفاع می‌کند. العالم و العربیه در برابر مردم به دو رسانه متفاوت تبدیل شده‌اند؛ رسانه‌ای که صادقانه در امتداد جریان آزادسازی فلسطین و حمایت از خط مقاومت حرکت کرده و دیگری رسانه‌ای منافق‌گونه، جیره‌خوار و بی‌ارزش که برای بی‌بهاکردن مقاومت‌های انجام شده در مسیر آزادی فلسطین تلاش می‌کند.

وی در ادامه به گزارش موسسه مطالعات سیاسی تل‌آویو درباره نقش مهم شبکه ‌العالم نیز اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات این موسسه اسرائیلی، مهم‌ترین رسانه، شبکه العالم است که به ارائه و انعکاس دیدگاه‌های مخالفان در کشورهای عربی منطقه می‌پردازد. عملکرد این شبکه در پرداختن به مسائل و بحران‌های منطقه و انعکاس صدای مردم آن، اسرائیل را نگران و خشمگین کرده است، زیرا این شبکه نحوه برخورد مخاطبان خود را با حکومت‌های مستبد عربی القا می‌کند.

مدیرشبکه العالم بیان کرد: وقتی امام (ره) بحث صدورانقلاب را مطرح کردند، بسیاری از تحلیلگران آن را آرزویی دور از دسترس پنداشتند، اما حوادث بعدی نشان از ژرف‌نگری آن مرد الهی داشت.
سادات افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از تحولات جهانی متأثر از این انقلاب بوده است. از شروع انتفاضه در فلسطین، جابه‌جایی بُعد دینی و آرمانی با ابعاد قومی و ملی‌گرایی تا تأسیس گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان، همگی به طور مستقیم یا غیرمستقیم متأثر از انقلاب‌اسلامی بوده‌اند. در این میان نقش صدا و سیما و رسانه‌های برون‌مرزی آن در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش‌های آن بی‌رقیب می‌نماید.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار