کد خبر: 770946
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
«شفاف» گزارش می دهد
در حالی که پیش از این اصلاح طلبان با مدل سازی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84، ضرورت تشکیل جبهه نجات ایران را مطرح کرده بودند، هم اکنون در گامی دیگر، بخش دیگری از استراتژی خود رو رونمایی کرده و تاکید دارند که باید این جریان با رای سلبی در انتخابات آتی حضور داشته باشد.

به گزارش«شفاف»، در حالی که پیش از این اصلاح طلبان با مدل سازی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84، ضرورت تشکیل جبهه نجات ایران را مطرح کرده بودند، هم اکنون در گامی دیگر، بخش دیگری از استراتژی خود رو رونمایی کرده و تاکید دارند که باید این جریان با رای سلبی در انتخابات آتی حضور داشته باشد.

در این زمینه روزنامه همدلی در یادداشتی ضمن تشریح این استراتژی، تاکید کرد که انتخابات 76، 88 و 92 باعث شد که بدنه اصلاح‌طلبی رویکرد رای منفی را وارد انتخابات کند که شاید آن را با اصطلاح «مبارزه منفی» بتوان نزدیک دانست.

به باور نویسنده این یادداشت، اکنون علاوه بر تجربه انتخابات‌ گذشته، یک ناچاری هم به آن اضافه شده است و آن این‌که بدنه اصلاح‌طلبی در جریان بررسی صلاحیت‌ها با وضعیتی روبه‌رو شده‌ است که تعداد آرای «مثبت»اش نمی‌تواند چندان باشد که مرادش حاصل شود، پس باید به حریف نمره «منفی» بدهد تا بتواند برنده این میدان باشد.

این روزنامه در ادامه با بیان این که تشکل‌های اصلاح‌طلب یک بار دیگر باید روی «رای سلبی» هواداران خود تکیه کنند، نوشت: آنها اگر نمی‌توانند گزینه‌های کافی به جامعه معرفی کنند تا مردم رای «آری» به آنها بدهند، اما می‌توانند انگشت اشاره خود را به سمت نمایندگان تفکری نشانه روند که در صحنه خارجی منافع ملی را بر باد داده، ایران را منزوی کرده‌اند و در صحنه داخلی نیز اقتصاد کشور را به بی‌سابقه‌ترین شکل درآورده و افراط و قانون‌شکنی را به عنوان راه‌حلی برای اداره کشور برگزیده بودند.هر رای منفی به افراط و قانون‌شکنی، اصلاح‌طلبان را به نتیجه می‌رساند، حتی اگر در پایان انتخابات نام گزینه‌های آنان از صندوق آرا بیرون نیامده باشد.

گفتنی است نگاهی به این یادداشت بیانگر آن است که اصلاح طلبان در وهله اول همچنان به دنبال دو قطبی اعتدال- افراط بوده و در گام های بعدی تلاش دارند تا از نقطه گره سلبی برای پیشبرد اهداف خود در انتخابات بهره گیری کنند تا نقاط ایجابی.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار