کد خبر: 770933
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان از درگیری گروه طالبان با افراد وابسته به گروه تروریستی داعش در ولایت‌های شرقی و شمالی افغانستان خبر داد.
ژنرال «مرادعلی مراد» معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان اعلام کرد: گروه تروریستی داعش در تلاش برای نفوذ بیشتر در مناطق مختلف افغانستان است.
 
وی خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و نظامی افغان توان لازم برای مبارزه با گروههای تروریستی و حفظ مرزهای این کشور را دارند.
 
مراد اذعان داشت: در ولایت هلمند، ولایت‌های شرقی و برخی ولایت‌های شمالی افغانستان افراد وابسته به گروه تروریستی داعش با نیروهای امنیتی و نظامی افغان درگیر شده‌اند.
 
مرادعلی مراد معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان تصریح کرد: این در حالی است که گروه طالبان نیز در مناطق مذکور با نیروهای گروه تروریستی داعش درگیر بوده‌اند.
 
در ادامه مراد به رادیو آزادی گفت: افراد وابسته به گروه تروریستی داعش که در افغانستان فعالیت می‌کنند، با برخی شبکه‌های تروریستی در سوریه و عراق نیز مرتبط هستند.
 
معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان تأکید کرد: سیستم ارتباطی و رهبری داعش در افغانستان را با گروه داعشی که در عراق و سوریه حضور دارند، تأیید می‌کنم.
 
این مقام ارشد ارتش افغانستان افزود: اختلافات درون گروهی طالبان در افغانستان نیز فعالیتهای گروه داعش در این کشور را تقویت کرد.
 
مراد علی مراد در حالی این سخنان را می‌گوید که «احمد ضیاء مسعود» نماینده ویژه رئیس‌جمهور افغانستان در جمع سران جهادی و مقامات محلی ولایت تخار در شمال افغانستان اظهار داشت: متأسفانه حکومت افغانستان هیچ طرح و برنامه‌ای برای مبارزه با مخالفان مسلح دولت ندارد.

وی که برای بررسی اوضاع امنیتی به ولایت تخار سفر کرده بود، تصریح کرد: بنا به پیشنهاد مجاهدین باید «شورای مجاهدین» در چارچوب یک تیپ نظامی بوجود آید و به ارتش افغانستان ملحق شود، زیرا نیروهای امینی و نظامی افغانستان به تنهایی قادر به تأمین امنیت این کشور نیستند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار