کد خبر: 770932
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
ربیعی از ارایه کارت «کارا کارت» به تمام کارگران سراسر کشور به شرط تامین تضامین لازم خبر داد و گفت: در آینده سایر بازنشستگان صندوق‌های اجتماعی نیز به این طرح می‌پیوندند.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جمع بازنشستگان با اشاره به اینکه بعد از اینکه سیاست‌های دولت برای خروج از رکود دنبال شد این طرح به نام کارت رفاه اجتماعی ایرانیان نامگذاری شد.

وی افزود: با توجه به این سیاست، افزایش قدرت خرید مردم پیگیری می‌شود و بر همین اساس مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی، سازمان‌های بازنشستگی و سایر صندوق‌ها دنبال شد که سایر بازنشستگان به غیر از صندوق تامین اجتماعی به این طرح می‌پیوندند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در این طرح 4 برابر میانگین دریافتی مستمری‌بگیران شارژ خواهد شد که به عنوان مثال اگر کارگری ماهانه یک میلیون تومان مستمری داشته باشد به میزان 4 برابر یعنی 4 میلیون تومان کارا کارت شارژ خواهد شد و به مرور اگر خرید انجام شود و به همان نسبت اقساط آن بازپرداخت شود مجددا امکان شارژ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کارا کارت به صورت دائمی برای افزایش قدرت خرید مردم در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: فعلا برای 2 میلیون و 500 هزار نفر این طرح آغاز شده است که استان‌های پرجمعیت استقبال بسیار زیادی از این طرح داشته‌اند.

ربیعی همچنین گفت: استقبال از این طرح بسیار بالا بوده و بزودی تخفیف‌هایی را هم برای کالاهای مشمول این طرح در نظر خواهیم گرفت چرا که تولید کنندگان بسیاری با مراجعه از امکان تخفیف بیشتر خبر دادند که کارگران در صورت مراجعه به فروشگاه‌ها با کالاهای ستاره‌دار که تخفیف دارند آشنا خواهند شد.

وی افزود: بازپرداخت این تسهیلات 12 ماهه و با سود 12 درصد در نظر گرفته شده و در آینده با استقبال بیشتر زمان بازپرداخت و سود تعلق گرفته به شکلی با تعامل بانک‌ها به نفع کارگران خواهد شد؛‌تا دو ماه اول تسهیلات پرداخت شده سودی ندارد.

ربیعی همچنین از تعامل بیشتر تولیدکنندگان با این طرح خبر داد و گفت: در صورت وقوع چنین اتفاقی قطعا نرخ سود کاهش بیشتری خواهد داشت.

ربیعی با بیان اینکه به زودی کارگران سراسر کشور به طرح افزوده خواهند شد، گفت: در صورت وجود تضامین لازم سایر کارگران هم مشمول این طرح خواهند شد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار