کد خبر: 770919
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
احمد داوود اوغلو در اشاره ضمنی به احتمال لشکرکشی به سوریه گفت، در صورت ورود ارتش سوریه به شهر اعزاز در مرز ترکیه-سوریه که اکنون در اشغال داعش است، ارتش ترکیه وارد عمل خواهد شد.
به نقل از روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در مسیر بازگشت از هلند به ترکیه این موضع‌گیری را در پاسخ به سوالات خبرنگاران مطرح کرد.

داوود اوغلو گفت که به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفته است، نیاز است که روسیه عملیات خود را در سوریه متوقف کند تا از ورود بیشتر پناهجویان به ترکیه و اروپا جلوگیری شود.

همچنین وی در پاسخ به سوالی که آیا ترکیه برای باز پس‌گیری کریدور اصلی میان مرزهای ترکیه با شهر حلب سوریه دست به اقدام نظامی خواهد زد، گفت: باید چند روز منتظر بمانید، پس از آن پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از اقدام آمریکا مبنی بر قرار ندادن حزب کرد "اتحاد دموکراتیک" سوریه در لیست سازمان‌های تروریستی گفت: یگان‌های مدافع خلق، شاخه مسلح این حزب سلاح‌های مورد نیاز نیروهای پ‌ک‌ک را تامین می‌کنند. زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا به ترکیه آمده بود به مدت پنج ساعت تمام مدارک و شواهد را از روی نقشه به وی نشان دادیم. ما همه اطلاعات را درباره راه‌های ارسال سلاح از یگان‌های مدافع خلق را به وی ارائه کردیم. انتظار داریم که آمریکا حساسیت لازم را درباره این گروه نشان دهد. ما نمی‌توانیم مشاهده کنیم که تنها به دلیل جنگ با داعش، به این گروه مشروعیت داده شده است.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار